عملکرد مطلوب بزرگترین تولید کننده سنگ آهن استرالیا در سال گذشته

عملکرد مطلوب بزرگترین تولید کننده سنگ آهن استرالیا در سال گذشته

دنیای معدن -سال 2016 شرکت ریو تینتو که بزرگترین تولید کننده سنگ آهن استرالیا و اولین تولید کننده جهان از نظر هزینه تولید پایین است به سوددهی بازگشت و برای سال های آینده نیز چشم انداز مثبتی برای توسعه کالاهای مهمی چون سنگ آهن می بیند. این شرکت موفق شده سود سهام بیشتری نسبت به انتظارات قبلی به سهامداران خود بدهد. درآمد ریو تینتو سال گذشته 12 درصد رشد داشته به 5.1 میلیارد دلار رسید که بیشتر به دلیل 1.6 میلیارد دلار کاهش در هزینه ها بوده تا رشد قیمت ها در سطح جهان. ظاهرا رشد 81 درصدی قیمت سنگ آهن و افزایش سه برابری قیمت زغال سنگ را افت قیمت مس و آلومینیوم جبران کرد. سود خالص ریو تینتو سال گذشته 4.6 میلیارد دلار بود در حالی که سال 2015 معادل 866 میلیون دلار ضرردهی داشته است. این شرکت معدنی چشم انداز بازار را مثبت می بیند چون تقاضای چین بالاست. با این که تولید فولاد چین کم می شود ولی با تعطیلی معادن در بازار داخلی این کشور واردات سنگ آهن آن بالاست. منبع: metal expertایفنا

درآمد ریو تینتو سال گذشته 12 درصد رشد داشته به 5.1 میلیارد دلار رسید که بیشتر به دلیل 1.6 میلیارد دلار کاهش در هزینه ها بوده تا رشد قیمت ها در سطح جهان.

ظاهرا رشد 81 درصدی قیمت سنگ آهن و افزایش سه برابری قیمت زغال سنگ را افت قیمت مس و آلومینیوم جبران کرد.

سود خالص ریو تینتو سال گذشته 4.6 میلیارد دلار بود در حالی که سال 2015 معادل 866 میلیون دلار ضرردهی داشته است.

این شرکت معدنی چشم انداز بازار را مثبت می بیند چون تقاضای چین بالاست. با این که تولید فولاد چین کم می شود ولی با تعطیلی معادن در بازار داخلی این کشور واردات سنگ آهن آن بالاست.

منبع: metal expertایفنا

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا