مدیر عامل شرکت توزیع برق نواحی خبر داد

کاهش 5 درصدی تلفات برق در تهران

کاهش 5 درصدی تلفات برق در تهران

مدیر عامل شرکت توزیع برق نواحی از کاهش پنج درصدی تلفات در شهر تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، سید علی بربند در نشست خبری امروز که در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق برگزار شد، با بیان این‌که میزان تلفات تهران از سال گذشته تاکنون از عدد 18 به 13 درصد رسیده است، اظهار کرد: قصد داریم در استان تهران تا سال آینده میزان تلفات برقی را به عدد 12.2 درصد و حتی تا سال آینده به عدد یک رقمی برسانیم.

وی با اشاره به پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق گفت: این نمایشگاه نشانه پیشرفت خوب تکنولوژی در صنعت برق است و به دلیل این‌که موجب انتقال و خلق ایده‌های جدید می‌شود می‌توان گفت که این نمایشگاه می‌تواند دستاوردهای خوبی به دنبال داشته باشد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق نواحی با اشاره به شاخصه اصلی نمایشگاه تصریح کرد: برگزاری این نمایشگاه در دوران پساتحریم موجب شده که سرمایه‌گذاران خارجی با دست پر به نمایشگاه بیایند و علاقه‌مندی خود را به احداث نیروگاه خورشیدی، کاهش تلفات و امور فنی در حوزه اتوماسیون و توزیع برق اعلام کنند.

بربند با بیان این‌که صنعت برق ایران از نظر تولید در رتبه پانزدهم دنیا قرار دارد، ادامه داد: این در حالی است که نگرانی‌هایی در خصوص میزان مصرف برق در زمان پساتحریم وجود دارد، لذا برنامه‌ریزی‌هایی را برای مقابله با خاموشی در سال آینده از هم‌اکنون در نظر گرفته‌ایم.

وی با بیان این‌که براساس پیش‌بینی‌های انجام شده میزان مصرف انرژی در سال آینده به مراتب بیشتر از امسال می‌شود، تاکید کرد: براساس این پیش‌بینی‌ها نیروگاه‌ها و بخش توزیع آمادگی‌های لازم را پیدا کرده است. علاوه بر این نیز با توجه به این‌که امسال زمستان سردتری را پیش‌رو خواهیم داشت، لذا در این زمینه خود را مجهز کرده‌ایم.

مدیر عامل شرکت توزیع برق نواحی با بیان این‌که سال گذشته 28 مگاوات در استان تهران در قالب نیروگاه‌های انرژی نو زیست‌توده و گازی کوچک وارد مدار شده است، گفت: برنامه‌ریزی ما بیشتر در حوزه نیروگاه‌های خورشیدی متمرکز شده است که در این زمینه نیز اقدامات خوبی را انجام داده‌ایم.

ژرمن‌ها دست انرژی نو کشور را گرفتند

بربند از سرمایه‌گذاری یک شرکت آلمانی در 1250 مگاواتی انرژی خورشیدی خبر داد و افزود: قرار براین است که 500 مگاوات در تهران و در شهرهای کهریزک، ورامین، ملار جایابی شود.

وی با بیان این‌که این کار با همکاری معاونت برنامه‌ریزی استانداری تهران انجام شده است، تصریح کرد: براساس جلسه امروز قرار بر این شد تکلیف مساله‌ی زمین برای احداث این نیروگاه‌ها به زودی تعیین شود که بعد از آن قرار است سرمایه‌گذار آلمانی طی مدت 18 ماه این نیروگاه‌ها را وارد مدار کند.

مدیر عامل شرکت توزیع برق نواحی ادامه داد: مجوز قرار‌داد خرید تضمینی 20 ساله برق این سرمایه‌گذار خارجی امسال صادر شده است، اما اگر طی 18 ماه سرمایه‌گذار نتواند نیروگاه را وارد مدار کند، میزان قیمت خرید کاهش می‌یابد.

بربند با بیان این‌که این شرکت آلمانی قرار است در استان‌های اصفهان و تبریز نیز سرمایه‌گذاری کند، اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌هایی برای این زمینه انجام شده است و امیدواریم که شاهد حضور بیشتر خارجی‌ها در ایران باشیم.

وی با بیان این‌که اولین نیروگاه قرار است در اوایل اردیبهشت‌ماه تحویل داده شود، گفت: هدف این است که موانع موجود در راه سرمایه‌گذاران را تسهیل دهیم و از این طریق بتوانیم موجب ارتقاء صنعت برق شویم.

500 میلیارد تومان سرمایه برای فرار تهران از خاموشی

مدیر عامل شرکت توزیع برق نواحی با بیان این‌که در سال 1395 – 1396 برای تامین برق با مشکل مواجه خواهیم شد، تاکید کرد: برای عبور از این بحران نیاز به مدیریت مصرف است که برای شهر تهران این امر 500 میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد تا بتوانیم در سال آینده خاموشی را تجربه نکنیم.

بربند تعداد مشترکین خانگی، صنعتی و تجاری تهران را دو میلیون و 50 هزار مشترک دانست و افزود: 43 درصد مصرف صنعتی و 13 درصد مصرف کشاورزی را پوشش داده است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا