توسعه فولاد شادگان از سوی مرز تالاب امکان پذیر نیست

توسعه فولاد شادگان از سوی مرز تالاب امکان پذیر نیست

دنیای معدن -استاندار خوزستان گفت: توسعه فولاد شادگان از سوی مرز تالاب اصلا امکان پذیر نیست.

غلامرضا شریعتی شامگاه یکشنبه در جلسه بررسی مسائل فولاد شادگان در واکنش به اعتراض مدیرعامل فولاد شادگان مبنی بر عدم استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی گفت: از صندوق توسعه ملی ۲.۱ میلیارد دلار برای بیدبلند۲، ۱۰ میلیون یورو قارچ دزفول و حتی چندین طرح دیگر تسهیلات اخذ کردیم.

همچنین در ادامه جلسه سید ناصر حسینی نژاد مدیرعامل گاز خوزستان اظهار کرد: در سال ۸۷ فولاد شادگان قراردادی معادل ۳۸ هزار مترمکعب در ساعت یعنی ۹۰۰ هزار تا یک میلیون مترمکعب گاز روزانه با شرکت گاز منعقد کرد.

وی افزود: از سال های گذشته صحبتی برای توسعه فازهای دو و سه دارند که به نظر می رسد سه تا چهار میلیون مترمکعب در آینده نیاز دارند یعنی به اندازه استفاده کارخانه فولاد خوزستان؛ تأمین سوخت برای فازهای دو و سه باید خط جدیدی را از امیدیه به ماهشهر و از ماهشهر به آبادان تأسیس کنیم.

مجتبی اورک مجری طرح غدیر جنوبی سازمان آب و برق خوزستان نیز در این جلسه اظهار کرد: در حال حاضر آب فولاد شادگان از خط سربندر تأمین نیاز می شود که این نیاز به میزان آب تعیین شده از سوی کارخانه را مورد بررسی قرار می دهیم.

فرامند هاشمی زاده معاون عمرانی استانداری خوزستان نیز گفت: موضوع برق قابل تأمین است و برای توسعه سه برابری تا افق ۱۴۰۴ هم با مشارکت خود کارخانه مشکلی ندارند، در زمینه محیط زیست از سمت غرب خط قرمز اداره کل است ولی در مورد شرق، در محدوده فعلی به طرف ماهشهر و یا آن سوی جاده مشکلی ندارند.

وی افزود: توسعه و امکانات فولاد شادگان و تأمین نیاز آنها موضوع برگزاری این جلسه است.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا