برای جدا کردن کشور از نفت باید به صنایع معدنی توجه کرد/ غفلت قانون از بلوکه شدن معادن

برای جدا کردن کشور از نفت باید به صنایع معدنی توجه کرد/ غفلت قانون از بلوکه شدن معادن

دنیای معدن - نایب رئیس دوم کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:برای جدا کردن اقتصاد کشور از نفت باید به صنایع معدنی توجه کرد.

فریدون احمدی نائب رئیس دوم کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم اظهار داشت: کشور در حوزه ظرفیت های صنایع معدنی جزو رتبه های نخستین است، بخش عمده ای از جدول مندلیف در کشور وجود دارد، اما در این حوزه هنوز کار بسیار بوده و نتوانسته ایم به طور بهینه از این نعمت های خدادادی استفاده کنیم .
وی تاکید کرد: در بیان اهمیت صنایع معدنی همین بس که به راحتی می توانیم با استفاده از آن اقتصاد کشور را احیاء کنیم، اما مشکلات بسیاری برای تحقق این هدف وجود دارد.
نائب رئیس دوم کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه باید صنایع معدنی را روی زمین کشانده و آن را تبدیل به ارزش افزوده کنیم ،افزود:یکی از مسائل صنعت معدن ،اکتشاف است که نیازمند سرمایه گذاری است ،اما چون ریسک این بخش بالاست بخش خصوصی به آن ورود نمی کند.

احمدی افزود: همچنین احداث جاده معدنی و فراهم کردن زیر ساخت ها هم از دیگر مشکلات گریبان گیر صنایع معدنی است که باعث شده تا افراد خود را گرفتار آن نکنند.
وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس دهم و مسئولان باید در زمینه توسعه معدن فکر جدی کنند ،گفت:البته قانون معادن نیز نیازمند اصلاحاتی است ،چرا که برخی معادن با اینکه مجوز فعالیت دارند اما کارشان شروع نشده ،بنابراین برای آزاد کردن این معادن و واگذاری آنها به غیر باید اقداماتی انجام شود، در حال حاضر تعدادی از معادن ما به همین علت بلوکه شده اند.
نائب رئیس دوم کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان داشت: جذب سرمایه گذار،به کار گرفتن دانش فنی روز،فراهم ساختن زیرساخت ها،ارائه یارانه ،حمایت دولت ،تصویب قانون و دستورالعمل جدی و علاقمند سازی بخش خصوصی از راهکارهای فعال کردن حوزه معدنی کشور است.
احمدی در پایان گفت: برای جدا کردن اقتصاد کشور از نفت و به اجرا درآوردن اقتصاد مقاومتی باید حوزه معدن احیاء شود، چرا که موضوع صنایع معدنی در بندهای اقتصاد مقاومتی مورد تاکید قرار گرفته است.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا