مدیر پذیرش بورس تهران اعلام کرد:

پذیرش ۳ شرکت جدید/ ۸ شرکت آماده پذیرش و عرضه اولیه/ شرط عرضه زیرمجموعه بانک ملت

پذیرش ۳ شرکت جدید/ ۸ شرکت آماده پذیرش و عرضه اولیه/ شرط عرضه زیرمجموعه بانک ملت

مدیر پذیرش بورس تهران از پذیرش ۳ شرکت جدید، آمادگی عرضه اولیه ۵ شرکت و پذیرش ۳ شرکت دیگر خبر داد و شرط عرضه زیرمجموعه بانک ملت را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، اسماعیل درگاهی درباره آخرین وضعیت پذیرش شرکت ها در بورس گفت: سرمایه‌گذاری برق و انرژی غدیر، سرمایه‌ گذاری کارکنان گروه مپنا و شرکت مدیریت صنعت شوینده بهشهر با سرمایه 600 ، 150 و 100 میلیارد تومانی در بازار دوم معاملات بورس پذیرفته شده اند.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری برق و انرژی غدیر با بیش از 21 زیرمجموعه در زمینه سرمایه‌گذاری در طرح‌های نیروگاهی و نیز سوآپ برق و گاز با کشورهای همسایه از جمله ترکمنستان و آذربایجان فعالیت دارد و سهامدار عمده آن سرمایه‌گذاری غدیر است. سهام این شرکت پس از درج نماد و افشای اطلاعات در کدال عرضه خواهد شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه مدیریت صنعت شوینده توسعه صنایع بهشهر با شرکت فرعی در زمینه سرمایه‌گذاری در شرکت‌های تولید مواد شوینده و بهداشتی از جمله هلدینگ‌های بزرگ شوینده وبهداشتی کشور است گفت: از شرکت‌های شاخص این صنعت می‌توان به پاکسان، گلتاش، شوینده بهشهر و ... اشاره کرد. شرکت‌های این گروه با سهم بازار قابل توجه در زمینه تولید پودر، صابون، شامپو، خمیر دندان و سایر محصولات شوینده و نیز مواد اولیه صنعت بهداشتی فعالیت دارد.

درگاهی افزود: سرمایه‌گذاری کارکنان گروه مپنا وابسته به گروه مپنا در زمینه سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار فعالیت دارد که با انجام الزامات تعیین شده از سوی هیئت پذیرش و نیز گزارشگری روی سامانه کدال، امکان درج و در نهایت عرضه خواهد داشت.

3 شرکت آماده پذیرش و 5 شرکت آماده عرضه اولیه

وی با اعلام برگزاری 18 جلسه هیات پذیرش در سال جاری و تشکیل دو سه جلسه دیگر، ادامه داد: در جلسات آتی تقاضای پذیرش شرکت ملی نفت کش ایران، لیزینگ پارسیان، های وب و ... مطرح خواهد شد. همچنین 5 شرکت صنعتی مینو، ترانسفور ماتور توزیع زنگان، پالایشگاه جی، فولاد کاوه جنوب کیش و تامین سرمایه امید درج نماد را پشت سر گذاشته و در نوبت عرضه قرار دارند که سهام آنها با کسب نظر سازمان بورس و اراده سهامداران عمده و با توجه به شرایط بازار عرضه خواهد شد.

شرط عرضه اولیه زیرمجموعه بانک ملت

وی افزود: شرکت 95 میلیارد تومانی "به‌پرداخت ملت" هم جزو شرکتهایی است که اراده عرضه اولیه از سوی سهامدار عمده (بانک ملت) وجود دارد اما پس از درج نماد و افشای کامل اطلاعات در سامانه کدال و با توجه به وجود شرکت‌های متعدد آماده عرضه، بورس تهران نسبت به ارائه مجوز عرضه برای اقدام خواهد کرد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا