معاون معدني خانه صنعت، معدن و تجارت در گفت‌وگو با معدن نيوز

معدنکار تنها بايد مشمول حقوق دولتي باشد

معدنکار تنها بايد مشمول حقوق دولتي باشد پايگاه خبري معدن نيوز- معاون معدني خانه صنعت، معدن و تجارت گفت: درحال‌حاضر معدنکاران در برنامه ششم توسعه مشمول پرداختي سهمي از فروش محصولات خود براي توسعه روستاها هستند که اين مسئله باعث بروز مشکلاتي در فعاليت معدنکاران خواهد شد و آنها تنها بايد در قالب حقوق دولتي به دولت هزينه پرداخت کنند.
بيژن پناهي زاده در گفت‌وگو با پايگاه خبري معدن نيوز با تاکيد بر اينکه تبصره‌ ماده 54 قاون برنامه ششم توسعه که معدنکاران را مکلف به پرداخت هزينه براي توسعه روستا‌ها کرده است، باعث دخالت افراد يا سازمان هايي در درآمد معدنکاران مي‌شودف اظهار کرد: براساس اين بند معدنکار بايد درصدي از فروش مواد معدني خود را براي توسعه روستاها اختصاص دهد و اين مسئله باب شدن دخالت در حساب و کتاب معدنکاران که اشتباه است و معدنکار تنها از طريق حقوق دولتي مشمول هزينه مي‌شود.
وي با بيان اينکه بسياري از معدنکاران درحال‌حاضر با مشکل رکود دست در گريبان هستند، تصريح کرد: وقتي که هنوز رکود اقتصادي وجود دارد و بسياري از آن‌ها کمتر از ميزان پروانه بهره‌برداري توليد مي‌کند و نمي‌توان حقوق دولتي را براساس ان تعيين کرد. به عبارت ديگر بسياري از اين معدنکاران به دليل محدوديت گردش مالي توان پرداخت حقوق دولتي برپايه ظرفيت اسمي در پروانه را ندارد در چنين شرايطي چگونه مي‌توان انتظار پرداخت هزينه‌اي بالاتر را داشت.
پناهي زاده با اشاره به برنامه دولت براي رونق اقتصادي افزود: برنامه ريزي براي افزايش توليد معدنکاران مي تواند به افزايش درامدهاي بيشتر در بخش حقوق دولتي باشد.


بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا