انتقاد غرقی از اظهارنظر معدنی اخیر نعمت زاده

انتقاد غرقی از اظهارنظر معدنی اخیر نعمت زاده

گروه معادن - عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ‌ آهن ایران با اشاره به فعالیت‌های صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌‌‌های معدنی اظهار کرد: یکی از مشکلات ما در این رابطه بحث نظام بانکی است. بطوریکه پیشنهاد کارشناسان صندوق نیز این است که از سوی صندوق توسعه ملی اعتباراتی به این صندوق تخصیص داده شود و مکانیزم آن نیز نهایتا از طریق بانک صنعت و معدن و یا صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌‌‌های معدنی باشد.

به گزارش خبرنگار ماین نیوز، سجاد غرقی در جلسه امروز صبح کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران افزود: در موضوع تغییر ساختار، پیشنهاد اینکه صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌‌‌های معدنی خود عاملیت باشد کمی زمان‌بر خواهد بود اما تخصیص اعتبار از سوی صندوق توسعه ملی حداقل موضوعی است که می‌تواند انجام شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌‌‌های معدنی از بهمن ماه دیگر معرفی به بانک نداشته زیرا بانک اعلام کرده امکان پرداخت ندارد. در نتیجه مساله اصلی صندوق موضوع بانک است.

به گفته وی، اظهار السابقون حوزه معدن آن است که، 3،4 سال اخیر یکی از تاریک‌ترین و سخت‌ترین دوره‌های حکمرانی حوزه معدن بوده است. ما هیچ دستاوردی از حمایت‌های این دوره در اختیار نداریم. متاسفانه عملکردها عملکردی منفی بوده و نتایج آنها را مشاهده می‌کنیم.

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ‌ آهن ایران با بیان اینکه وزیر صنعت، معدن و تجارت در همایش معدن اظهار کردند داشتن 6 هزار معدن افتخار نیست، افزود: این در حالیست که طبق آمار 85 درصد اشتغال بخش معدن در دست ‌SMEها است در نتیجه بهتر است این موضوع از سوی آقای نعمت زاده پذیرفته شود که بنگاه‌های کوچک و متوسط معدنی از اهمیت زیادی برخوردار هستند.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا