اشرف سمنانی انتقاد کرد:

نباید سیاست‌های معدنی استرالیا و برزیل را با ایران مقایسه کرد

نباید سیاست‌های معدنی استرالیا و برزیل را با ایران مقایسه کرد

گروه معادن - مشاور مدیرعامل میدکو با واکنش نسبت به موضوع وضع عوارض از سوی استرالیا که چندی پیش از سوی جعفر سرقینی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح شد، گفت: استرالیا یکی از بانیان اصلی سنگ‌آهن است. این کشور به همراه برزیل به سمتی حرکت کردند تا با افزایش حجم تولید تولیدکنندگان کوچک را حذف کنند. باید استرالیا و برزیل را در این بازی جدا دانست زیرا نحوه عملکرد و بازی آنها متفاوت است.

به گزارش خبرنگار ماین نیوز، رضا اشرف سمنانی امروز صبح در جلسه کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران با تاکید بر آمایش سرزمین ادامه داد: باید به موضوع آمایش سرزمین توجه داشت. اگر آمایش انجام شود افراد برای انجام کار وارد خواهند شد.

به گفته وی، با پررنگ شدن آمایش این موضوع خود‌ به خود به محور اول توسعه تبدیل می‌کند.

اشرف سمنانی همچنین با اشاره به بحث آب بیان کرد: مهمترین مساله از دیدگاه علمی افزایش بهره‌وری در حوزه کشاورزی است زیرا صنعت نقشی در مصرف آب ندارد. مصرف آب در صنعت تنها حدود 2 درصد است.

مشاور مدیرعامل میدکو سفر اقتصاددانان به معادن را اقدام بسیار خوبی دانست و گفت: این حرکت بسیار خوب بود زیرا آنها بخش معدن را نمی‌شناسند.

وی با مهم شمردن اکتشاف افزود: ما در زنجیره ارزش نیز به این موضوع رسیده‌ایم که معدن باید یک سطح بالاتر از میزان تولید زنجیره باشد در نتیجه باید میزان اکتشافات را افزایش دهیم.

مشاور مدیرعامل میدکو تصریح کرد: در موضوع استراتژی شاید مهمترین نکته اجرای آن باشد. این یعنی آنکه الزامات اجرای استراتژی بسیار مهم است از جمله مسئولیت‌های دستگاه‌ها باید در این الزامات دیده شود. اگر بخشی همچون معدن می‌خواهد محور توسعه باشد باید زیربناهای آن نیز باید با بخش همسو باشد. در زمینه الزامات باید مجلس و دولت کاری کنند.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا