روز گذشته به ثبت رسید؛

ارزانی سکه در بازار آتی/ 14 هزار قراداد منعقد شد

ارزانی سکه در بازار آتی/ 14 هزار قراداد منعقد شد

سکه حجم معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران طی روز گذشته به 14 هزار و 318 قرارداد و ارزش یک هزار و 912 میلیارد رسید.

 

تعطیلی بازارهای جهانی در کنار کاهش بهای دلار در بازار داخلی موجب ریزش بهای سکه در بازار نقدی و آتی بورس کالای ایران شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از بورس کالا، سکه حجم معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران طی روز گذشته به 14 هزار و 318 قرارداد و ارزش یک هزار و 912 میلیارد رسید.

به این ترتیب روز گذشته قیمت سکه در معاملات آتی بورس کالای ایران در هر 5 سررسید روند نزولی را تجربه کرد، به طوری که براساس آمار معاملات، سکه تحویل اسفند ماه با ثبت قیمت یک میلیون و 207 هزار تومان، کاهش 0.26 درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که قرارداد تحویل اردیبهشت 96 با قیمت یک میلیون و 246 هزار تومان افت 0.19 درصدی را به ثبت رساند. از سویی سکه تحویل تیر سال آتی با نرخ یک میلیون و 289 هزار تومان به فروش رسید و با کاهش 0.09 درصدی همراه شد. همچنین سررسید شهریور ماه سال آینده با نرخ یک میلیون و 316 هزار تومان معامله و افت 0.09 درصدی را تجربه کرد و در پایان نیز سررسید آبان سال 96 با قیمت یک میلیون و 348 هزار تومان معامله شد و کاهش 0.02 درصدی را به ثبت رساند.

 

نگاهی به بازار نقدی

بازار سکه نقدی نیز اولین روز هفته را به دنبال ریزش نرخ ارز با روند نزولی پشت سر گذاشت، کارشناسان معتقدند حادثه ساختمان پلاسکو و سکوت بازار ارز چهار راه اتانبول موجب کاهش قیمت سکه در بازار نقدی شده است.

بر اساس این گزارش قیمت‌ها در بازار دیروز طلا و ارز، به این صورت است که هر گرم طلای 18 عیار حدود 115 هزار تومان، سکه تمام طرح جدید حدود یک میلیون و 180 هزار تومان فروخته شد. همچنین نیم سکه و ربع سکه به ترتیب 598 و 317 هزار تومان قیمت دارند و دلار آمریکا 3 هزار و 800 تومان داد و ستد شد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا