گزارش روز؛

گروه ساختمانی پرتقاضا

گروه ساختمانی پرتقاضا

گروه ساختمانی اکثرا معاملاتی مثبت و پرتقاضا را تجربه کردند در این بین نمادهای ثامان، ثفارس، ثعمرا و ثشاهد از اقبال بالاتری برخوردار بودند و با صف خرید دنبال شدند. در ادامه بازار و با توجه به مثبت بودن گروه ساختمانی شاهد افزایش تقاضا در گروه سیمانی بودیم.

 

در گروه خودرویی که اکثرا متعادل با گرایش منفی دنبال شدند، نماد خاور همچنان با فشار فروش به مراتب بالاتری برخوردار بود و با صف به کار خود پایان داد اما نمادهای خنصیر، ختوقا، خکار، خچرخش، خساپا و خاهن معاملات مثبت و پرتقاضا تری را سپری کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری آبان، همچنین نماد خلنت با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد متوقف شد. در گروه حمل و نقل در همان شروع بازار صف خرید نماد حتوکا عرضه شد اما نهایتا در کنار نماد حسیر هر دو معاملات همراه صف خرید و پرتقاضا را تجربه کردند در اواخر بازار نیز نمادهای حریل و حتاید نیز مثبت شدند همچنین نماد حخزر پس از ارائه اطلاعات پیش بینی سود متعادل مورد بازگشایی قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی از شرکت در مناقصه انتخاب اپراتور فازهای دو و سه بندر شهید رجایی با یک شریک خارجی خبر داد. وی ادامه داد: در ارتباط با اعلام انتخاب شدگان هنوز از سوی برگزار کنندگان مناقصه چیزی به شرکت‌ها اعلام نشده و باید قیمت‌های پیشنهادی بررسی شود. در پایان معاملات امروز شاخص کل متاثر از معاملات مثبت نمادهای فولاد، کچاد و کگل با رشد حدود 11 واحدی به ارتفاع 76,827رسید که در این بین نمادهای فملی و وکار بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کردند.

گروه های بانکی، بیمه ای، لیزینگی و سرمایه گذاری اکثرا متعادل و منفی دنبال شدند این در حالیست که بازگشایی مثبت نماد وملل با رشد قیمتی حدود 8.5 درصدی، صف خرید نماد ونیرو، وملت، و معاملات مثبت نمادهای بپاس، وبیمه، واتی، وبهمن، وانصار و وکوثر و ادامه حمایت های حقوقی و سهامدار عمده نماد وتجارت قابل توجه بود.

درگروه های شیمیایی، پالایشگاهی و روانکارها که اکثرا دادوستدهای متعادلی داشتند نماد شلعاب با ادامه رشد قیمتی و صف خرید و نمادهای شبهرن، شراز، شپاس، شاراک، کرمانشا، شپاکسا، و شگل با معاملاتی مثبت مواجه بودند همچنین نماد تاپیکو پس از اعلام شفاف سازی های مربوطه متعادل مورد بازگشایی قرار گرفت.

درپی عرضه های پرحجم حقوقی ها طی معاملات روز گذشته، شاهد دادوستدهای منفی اکثر گروه های فلزی و معدنی بودیم اما در اواخر بازار افزایش تقاضا در گروه سنگ آهنی محسوس بود به طوریکه نمادهای کچاد و کگل مثبت شدند و از معاملات پرتقاضای فردا حکایت داشتند در همان شروع بازار نماد فباهنر به دلیل اعلام تعدیل مثبت 50 درصدی متوقف شد و علیرغم جو منفی بازار و جو منفی گروه های مذکور ، نمادهای فولاد، فلوله، کاما، فروس و فراور معاملاتی مثبت را تجربه کردند.

بالبر، بسویچ، تایرا، وهور، بترانس و فاذر معدود نمادهای متعادل و مثبت گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی، برقی و گروه های وابسته بودند و مابقی هم گروهی ها اکثرا منفی دنبال شدند در این بین صف خرید نماد لبوتان که با توجه به قرار داشتن در سطوح حمایتی با افزایش تقاضا مواجه شد، چشم نوازی می کرد.

گروه ساختمانی اکثرا معاملاتی مثبت و پرتقاضا را تجربه کردند در این بین نمادهای ثامان، ثفارس، ثعمرا و ثشاهد از اقبال بالاتری برخوردار بودند و با صف خرید دنبال شدند. در ادامه بازار و با توجه به مثبت بودن گروه ساختمانی شاهد افزایش تقاضا در گروه سیمانی بودیم به طوریکه نمادهای سمازن، سهرمز، سخزر و ساراب صف خرید و نمادهای سدور، سرود و سبزوا مثبت به کار خود پایان دادند.

 نماد کماسه در قیمت 4250 ریال با صف خرید حدود 6.5 میلیون سهمی و رشد قیمتی 5 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت و قند لرستان طی گزارش 6 ماه با 24 درصد تعدیل مثبت مبلغ 438 ریال سود برای سال مالی 31 تیر 96 پیش بینی کرد و متوقف شد.

در گروه کانی های غیر فلزی که اکثرا منفی بودند نمادهای کمرجان، کفپارس و کسرام با صف خرید مواجه بودند و نماد کگاز در انتهای بازار با جهش قیمتی مواجه شد همچنین نماد پدرخش با توجه به اعلام تنفس مجمع فوق العاده با رشد 5 درصدی و صف خرید به گردونه معاملات بازگشت و نمادهای دسانکو و حق تقدم آن با توجه به اطلاعات دریافتی مبنی بر تغییر با اهمیت پیش بینی درآمد متوقف شدند.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا