مدیرعامل کارگزاری بانک سامان در گفتگویی مطرح کرد؛

پیش بینی یک کارگزار از معاملات اسفندماه/ وزنه خبرهای مثبت سنگین تر از ریسک های منفی

پیش بینی یک کارگزار از معاملات اسفندماه/ وزنه خبرهای مثبت سنگین تر از ریسک های منفی

تصمیم سازمان بورس مبنی بر الزام صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت به سرمایه گذاری درصدی از منابع خود در بازار سرمایه، از جمله اقدامات بسیار خوب و موثری است که می تواند تقاضای بازار را به شدت تحت تاثیر قرار دهد و تقویت کند.

 

مدیرعامل کارگزاری بانک سامان در خصوص چشم انداز بازار سرمایه تا پایان سال تصمیم جدید سازمان بورس را مورد توجه قرار داد و گفت: الزام صندوق های سرمایه گذاری برای تزریق درصدی از نقدینگی های خود به بازار سهام و خرید سهام اتفاق مثبت و خوبی است که به تقویت بخش تقاضا و رشد قیمت سهام در بازار کمک می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از عصر مالی، مدیرعامل کارگزاری بانک سامان اظهار داشت: تصمیم سازمان بورس مبنی بر الزام صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت به سرمایه گذاری درصدی از منابع خود در بازار سرمایه، از جمله اقدامات بسیار خوب و موثری است که می تواند تقاضای بازار را به شدت تحت تاثیر قرار دهد و تقویت کند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آمار موجود مبلغ سرمایه گذاری شده در صندوق های با درآمد ثابت بالغ بر 122 هزار میلیارد تومان است، اظهار داشت: با انتقال تنها 5 درصد از این مبلغ به بازار سرمایه مبلغی حدود 6 هزار میلیارد تومان به سمت تقاضا در بازار سهام افزوده خواهد شد.

این مقام مسوول که معقتد است به طور قطع انتقال این رقم، ارقام بسیار قابل توجه دیگری را نیز به سوی این بازار سوق خواهد داد، اظهار داشت: چنین تصمیم هایی چشم انداز روشنی را در بازار سهام ایجاد می کند.

مدیرعامل کارگزاری بانک سامان درباره وضعیت بازار تا پایان سال جاری اظهار داشت: در کنار مواردی مثبت مثل تصمیم بر تزریق بخشی از نقدینگی های صندوق های سرمایه گذاری به بازار سهام، این بازار با شوک هایی نیز مواجه است که مهمترین آنها تصویب بودجه و سخنان و تصمیم های خلق الساعه رییس جمهور جدید آمریکا است.

مهرآور در ادامه با تاکید بر اینکه وزنه اتفاق های مثبت برای بازار سرمایه سنگین تر از شوک ها و ریسک های این بازار است، ادامه داد: بودجه انبساطی دولت برای سال آینده، ثبات تصمیمات سیاسی - اقتصادی و پیش بینی افزایش مقدار صادرات نفت کشور نسبت به بودجه و تاثیر هر یک بر صنایع مختلف در بازار می تواند نقش بسیار با اهمیتی در جلب اعتماد سرمایه گذاران به بازار سرمایه باشد.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه با اشاره به رشد قیمتهای جهانی فلزات، افزایش قیمت نفت و افزایش سهمیه نفت ایران در اوپک گفت: این عوامل از جمله عوامل مثبت برای بازار سرمایه در سال جاری بود که رونق برخی صنایع بزرگ و مهم بازار را به همراه داشت.

وی درباره وضعیت نمادهای بانکی نیز گفت: اجرای ضربتی استاندار IFRS برای بانک ها، هرچند اقدامی با اهمیت و مهم برای حفظ حقوق و منافع سرمایه گذاران و سهامداران محسوب می شود اما اقدامی بود که بازار انتظار آن را با این شدت نداشت.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا