تحلیل اونس در هفته جاری

تحلیل اونس در هفته جاری

به نظر میرسد که دامنه قیمتی ۱۲۵۰ تا ۱۲۴۰ محل شکست نزولی دوم برای اونس بوده است و پولبک در این سطح در حال ایجاد شدن است هر چند می تواند به سطوح بالاتر هم دسترسی داشته باشد، اما عدم بسته شدن کندل هفتگی در بالای ۱۲۵۰ همچنان نشانه پولبک را دارد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، حمایت های اصلی ۱۲۰۹ و ۱۱۸۰ و مقاومت های اصلی ۱۲۴۰ - ۱۲۵۰ - ۱۲۷۴ - ۱۳۰۸ خواهد بود.

سناریوهای احتمالی اونس طلا در نمودار هفتگی

سناریو افزایشی: شکست صعودی ۱۲۵۰ با تثبیت و بسته شدن کندل هفتگی در بالای این سطح احتمال افزایش قیمت به اهداف ۱۲۷۴ و ۱۳۰۸ امکان پذیر است.

سناریو کاهشی: چنانچه با عدم شکست ۱۲۵۰ مواجه باشد احتمال برگشت قیمت به سمت حمایت های ۱۲۰۹ و ۱۱۸۰ امکان پذیر خواهد بود.

نکته: در هر دو سناریوهای فوق احتمال برگشت از اهداف اشاره شده دور از انتظار نخواهند بود.

تحلیل اونس در تایم چهارساعته

همانگونه که در نمودار ملاحظه می شود روند صعودی اونس از ابتدای سال میلادی با کف سازی در محدوده ۱۱۸۰ و شکست ۱۲۲۰ تداوم یافته است . هرچند که روند نمودار صعودی ۴ ساعته شکسته شده است اما با توجه به تطبیق فیبوناچی ۳۸% با محدوده ۱۲۲۰ مادامیکه نوسانات بالای ۱۲۲۰ تداوم داشته باشد قدرت تمایلات صعودی برقرارخواهد بود و فقط با شکست نزولی ۱۲۲۰ بر شدت عرضه و نوسانات نزولی افزوده خواهد شد .البتهه مادامیکه اونس طلا بالای ۱۱۸۰ معامله شود کماکان تمایلات صعودی برقرار و هرگونه کاهش می تواند در حکم اصلاح باشد .

به عبارت دیگر هرگونه کاهش تا محدوده های فوق می تواند منطقه مناسبی برای تقاضا باشد .

اما درتایم فریم های بالاتر ۱۲۴۰ ، ۱۲۴۷ و ۱۲۵۳ مناطق عرضه قوی می باشد که شکست آن نیازمند فاند قوی است، روز سه شنبه و چهارشنبهه آمارهای تورمی مهمی از آمریکا منتشر می شود و روز سه شنبه هم خانم یلن سخنرانی خواهد داشت به همین دلیل شکست سطوح ۱۲۲۰ و ۱۲۴۴ دور از ذهن نیست به علاوه سیاست ها ی روز مره ریاست جمهوری آمریکا می تواند نوسانات مهمی را برای اونس ایجاد کند به همین دلیل معاملهه گران می بایست در معاملات خود مدیریت ریسک و سرمایه را به نحو صحیح پوشش دهند.

منبع: طلا چارت

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا