سنگ آهن 87 دلار شد

سنگ آهن 87 دلار شد

دنیای معدن -خبر ها حاکی از آن است که جمعه اخیر سنگ آهن وارداتی در چین تا 3 دلار رشد داشته و نسبت به هفته قبل نیز 5 دلار بالا رفته است. با این که خرید ها کم شد ولی رونق بازارهای نقدی و فیوچرز فولاد، بازار سنگ آهن را بالا کشید. سنگ آهن خلوص 62 درصد استرالیا 86 دلار و 75 سنت هر تن سی اف آر چین شده که از سپتامبر 2014 بی سابقه بوده است. قیمت قرارداد ماه می در بورس دالیان و میلگرد در بورس شانگهای به ترتیب 7 و 17 دلار هر تن در یک روز بالا رفت. و میزان رشد قیمت هفتگی آن ها به ترتیب 11 و 31 دلار هر تن بود. بیلت در بازارداخلی چین نیز 9 دلار در یک روز بالا رفته و 16 دلار بهبود هفتگی داشت. برخی علت این رشد قیمت را این می دانند که آمار رسمی چین اعلام کرده در ژانویه واردات سنگ آهن 11.9 درصد رشد سالانه و 3.4 درصد بهبود ماهانه داشته به 92 میلیون تن رسید. با این که اواخر ماه تعطیلات سال نو چینی بود. این بهبود نشان می دهد تقاضای فولاد سازان چینی مطلوب بوده است. با این حال تحلیل گران معتقدند رشد قیمت ها تنها جنبه بازارسازی دارد و تحت تاثیر اخبار خوب بوده است و تقاضای واقعی هنوز بهتر نشده است.

سنگ آهن خلوص 62 درصد استرالیا 86 دلار و 75 سنت هر تن سی اف آر چین شده که از سپتامبر 2014 بی سابقه بوده است.

قیمت قرارداد ماه می در بورس دالیان و میلگرد در بورس شانگهای به ترتیب 7 و 17 دلار هر تن  در یک روز بالا رفت.  و میزان رشد قیمت هفتگی آن ها به ترتیب 11 و 31 دلار هر تن بود. بیلت در بازارداخلی چین نیز 9 دلار در یک روز بالا رفته و 16 دلار بهبود هفتگی داشت.

برخی علت این رشد قیمت را این می دانند که آمار رسمی چین اعلام کرده در ژانویه واردات سنگ آهن 11.9 درصد رشد سالانه و 3.4 درصد بهبود ماهانه داشته به 92 میلیون تن رسید. با این که اواخر ماه تعطیلات سال نو چینی بود. این بهبود نشان می دهد تقاضای فولاد سازان چینی مطلوب بوده است.

با این حال تحلیل گران معتقدند رشد قیمت ها تنها جنبه بازارسازی دارد و تحت تاثیر اخبار خوب بوده است و تقاضای واقعی هنوز بهتر نشده است.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا