مدير مجتمع سرب و روي و باريت مهدي آباد خبر داد

مهدي آباد در مسير توسعه قرار گرفت

مهدي آباد در مسير توسعه قرار گرفت پايگاه خبري معدن نيوز- مدير مجتمع معدني سرب و روي و باريت مهدي آباد گفت: اين معدن به عنوان بزرگترين معدن سرب و روي ايران، با اقدامات انجام شده طي 3 سال گذشته، در مسير توسعه قرار گرفت.
به گزارش پايگاه خبري معدن نيوز، امين صفري مدير مجتمع معدني سرب و روي و باريت مهدي آباد که به مناسبت دهه فجر سخن مي‌گفت، با بيان اين مطلب اظهار کرد: مجتمع معدني سرب و روي و باريت مهدي آباد با تکميل اکتشافات، طي ارزيابي دوباره ذخيره سرب و روي، به ذخيره زمين شناسي 716 ميليون تن و ذخيره قابل برداشت 154 ميليون تن (با عيار ميانگين 6 درصد روي و 2 درصد سرب و 50 گرم در تن نقره) رسيد، همچنين ميزان باريت موجود 124 ميليون تن اعلام شد.
مدير مجتمع معدني سرب و روي و باريت مهدي آباد با اشاره به برگزاري فراخوان بين‌المللي براي انتخاب سرمايه‌گذار به منظور اجراي طرح‌هاي توسعه معدن و احداث کارخانه فرآوري تصريح کرد: طي فراخواني که به منظور آماده سازي، احداث و بهره‌برداري از معدن و کارخانه‌هاي فراوري سرب و روي به ميزان 800 هزار تن کنسانتره روي (با عيار حداقل 35 درصد روي) و 80 هزار تن کنسانتره سرب- نقره (با عيار 60 درصد سرب) با سرمايه مورد نياز يک ميليارد دلاري برگزار شده بود، اواخر مرداد امسال کنسرسيومي متشکل از شرکت‌هاي راهسازي معدني مبين، مهندسي کاهنربا، انجمن سرب و روي ايران، آريا جنوب ايرانيان، معادن سرمک و مس مسکني به عنوان برنده انتخاب شدند.
وي ادامه داد: مطابق قرارداد (که 24 ساله خواهد بود) کنسرسيوم برنده بايد در سال نخست ضمن آغاز عمليات باطله برداري و معدنکاري، اقدامات لازم براي دريافت مجوز‌هاي لازم و انجام مطالعات فرآوري و غيره به عمل آورده و پس از آن در يک دوره 3 ساله، احداث کارخانه‌هاي فرآوري و در يک دوره 20 ساله، بهره‌برداري تجاري را آغاز کند.
صفري درباره اقدامات مجتمع معدني سرب و روي و باريت مهدي آباد در زمينه محيط‌زيست گفت: اين مجتمع با سازمان محيط‌زيست به منظور مانيتورينگ کامل محدوده حفاظت شده کالامين و همچنين کمک به افزايش تعداد حيات وحش از طريق اقدامات کنترلي وارد مذاکره شده است.
وي در ادامه اظهار کرد: شناسايي و کاهش ريسک‌هاي سرمايه‌گذاري از جمله حل و فصل کردن موضوع سرمايه‌گذاران قبلي، دريافت موافقت‌هاي مربوط به زيرساخت‌ها از جمله تامين آب، برق و غيره و نيز رفع موانع و ايجاد جذابيت‌هاي لازم براي سرمايه‌گذاري در طرح‌هاي مهدي آباد، از جمله اقدمات صورت گرفته توسط اين مجتمع است.
صفري همچنين اعلام کرد: طي 3 سال اخير، سالانه 600 هزار تن باريت با هدف باطله برداري بخش سرب و روي و دپو‌سازي مناسب در 5 تيپ با هدف استفاده بهينه از ذخاير، استخراج شد که اين مجتمع را به بزرگترين توليد‌کننده کلوخه باريت کشور تبديل کرده است. همچنين، طي اين مدت فروش مجتمع از سال 94 آغاز شد و سالانه حدود 200 هزار تن مواد معدني روي و باريت به فروش رسيد.


بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا