ورود ملل به بخش ساختمان، فولاد و معدن شن برای سودآوری

ورود ملل به بخش ساختمان، فولاد و معدن شن برای سودآوری

مدیر عامل اعتباری ملل همزمان با انتقال سومین نماد معاملاتی بازار پایه به بازار دوم فرابورس در سال 95 گفت: با افزایش مجدد سرمایه این ناشر، کفایت سرمایه آن به 9 درصد رسیده است.

 

مدیر عامل موسسه اعتباری ملل امروز در نوزدهمین نشست یک دیدار یک عرضه فرابورس ایران گفت: موسسه اعتباری ملل با قدمت 30 ساله پیش از این با نام تجاری عسکریه فعالیت می‌کرد و هموزاه با پیگیری شفافیت در نظام بانکی کشور، سعی در ایجاد ارزش افزوده برای ذی نفعان خود داشته است.
سید امین جوادی با بیان اینکه تعاونی عسکریه در حدود 25 سال قبل و در زمان حیات مرحوم نور بخش رئیس اسبق بانک مرکزی همواره به دنبال کسب مجوز برای تبدیل شدن به موسسه اعتباری بوده است، گفت: در 5 سال آینده تلاش خواهد شد که موسسه اعتباری ملل در جایگاه 10 بانک برتر کشور قرار گیرد.
وی الزام به انجام فعالیت‌ها در راستای بانکداری اسلامی و عدم معاملات شبهه آور در موسسه اعتباری ملل را از جمله اهداف اصلی این ناشر اعلام کرد و افزود: هم اکنون کمیته فقهی با حضور استادان حوزه در مجموعه اعتباری ملل تشکیل شده و با مدل سازی های گوناگون به دنبال رفع دغدغه مراجع تقلید و تعیین ناظران شرعی در شعبات استانی هستند.
جوادی با بیان اینکه کفایت سرمایه این موسسه با لحاظ افزایش سرمایه جدید این ناشر هم اکنون به 9 درصد افزایش یافته است، از پوشش 30 درصدی سود برآوردی این ناشر در عملکرد 9 ماهه منتهی به پایان آذر ماه امسال خبر داد و گفت: نسبت تسهیلات به سپرده در موسسه اعتباری ملل بالغ بر 52 درصد و با احتساب سرمایه گذاری‌ها این نسبت به 75 درصد افزایش یافته است.
به گفته وی هم اکنون حجم سپرده‌های نزد «وملل» بالغ بر 11 هزار میلیارد تومان و حجم سرمایه‌گذاری‌ها و تسهیلات به 78 هزار میلیارد تومان بالغ می‌شود. نسبت مطالبات به درآمد جاری نیز بالغ بر 13 درصد است.
این مقام مسئول با اشاره به تعداد 3098 نفری سهامداران (وملل) با بیان اینکه قیمت تمام شده پول برای این موسسه اعتباری به 22.5 درصد رسیده است، گفت: بالا بودن این رقم ناشی از سودهای علی الحساب و سپرده‌های بلند مدتی است که پس از پایان دوره تعدیل خواهد شد.
وی در برابر پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه چند درصد از سرمایه گذاری های موسسه اعتباری ملل در بخش ملک و ساختمان انجام شده است؛ پاسخ داد: سبد سرمایه‌گذاری (وملل) در بخش های مختلفی از جمله بهداشت و درمان از جمله خریداری و نصب دستگاه تصویر برداری هسته ای (پت اسکن) در فرودگاه پیام ، سه کارخانه روغن کشی،کارخانه تبدیلی صنایع بسته بندی،استخراج معادن شن  و سنگ تزیینی در محلات، چناران و اصفهان و همچنین در بخش ساختمانی بطور عمده از طریق مشارکت با شهرداری ها به ارزش افزوده دست می یابد.
جوادی ادامه داد: در این بخش سرمایه گذاری در استان‌های کرمان (پروژه تله کابین)، اصفهان و دزفول را می‌توان اشاره کرد و در شهر مشهد نیز از طریق مشارکت با آستان قدس رضوی سرمایه‌گذاری‌ها انجام می‌شود.
وی در برابر پرسش دیگر فارس مبنی بر احتمال ادغام برخی موسسات اعتباری از جمله افضل توس در این موسسه، گفت: مقرر شده تا بانک مرکزی حداقل سرمایه را برای بانک‌ها و موسسات اعتباری تعیین کند که در صورت عدم رعایت این نسبت باید در یکدیگر ادغام شوند. تا این لحظه هیچ خبری از موضوع ادغام موسساتی همچون افضل توس در موسسه اعتباری عسکریه مطرح نشده و خبر از آن ندارم.
وی در برابر سوال خبرنگار فارس مبنی بر آینکه آیا ورود (وملل) به حوزه های صنعت و معدن داری و منافاتی با فعالیت بانکداری اسلامی ندارد؟ گفت: ورود این موسسه به بخش انرژی و فولاد یا بسته بندی و دیگر فعالیت ها به دلیل سودآور بودن این فرآیند بوده و به دنبال سود کاغذی نیست. تلاش می‌شود با تبدیل کردن کیفیت به کمیت و رفع دغدغه‌های رهبری و مراچع از طریق مشارکت های انجام شده رضایت لازم را فراهم کنیم.
مدیر عامل اعتباری ملل با بیان اینکه این ناشر از 320 شعبه در سراسر کشور برخوردار است، گفت: 60 درصد این شعبات جزء املاک استیجاری محسوب شده که 2000 کارمند در آنها مشغول به کار هستند.
جوادی در پاسخ به حرمت وجه التزام (جریمه دیرکرد) گفت: قوانین جاری کشور به امضای فقیه زمان رسیده است. اگر ضمن عقد ، شرط کرده باشد، وجه التزام اشکالی ندارد. در "وملل" سود دیرکرد نداریم و بطور عموم بخشیده می‌شود و سیاست‌ها بر اساس قانون تنظیم شده است.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا