تأیید آژانس بین المللی انرژی بر تحقق ٩٠ درصدی توافق اوپک

تأیید آژانس بین المللی انرژی بر تحقق ٩٠ درصدی توافق اوپک

آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد اوپک به وعده خود برای کاهش تولید نفت، پایبند بوده است.

 

به گزارش شبکه بلومبرگ، آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد در آغاز اجرای توافق کاهش تولید، اوپک موفق شده است به بالاترین سطح پایبندی به سقف تولید در تاریخ خود دست یابد. این مسئله در کنار رشد غافلگیر کننده تقاضای نفت جهان، سبب شده است حذف عرضه مازاد نفت، شتاب گیرد.
طبق اعلام نهاد یاد شده، کشورهای عضو اوپک ٩٠ درصد به تعهد خود برای کاهش عرضه پایبند بودند و عربستان تولید خود را حتی بیش از میزان مقرر در توافق، کاهش داد.
آژانس بین المللی انرژی همچنین اعلام کرد ١١ کشور تولیدکننده نفت غیر عضو اوپک نیز به حدود نیمی از تعهد خود برای کاهش تولید، پایبند بودند.
فاتح بیرول، مدیر اجرایی آژانس بین المللی انرژی، گفت: به نظر می رسد از جهت پایبندی، این یکی از موفقیت آمیزترین توافق های اوپک بوده است.
این آژانس همچنین با اشاره به افزایش بیش از انتظار تقاضای نفت در سال ٢٠١٦ میلادی، پیش بینی کرد که در سال جاری میلادی تقاضای روزانه نفت از یک میلیون و ٤٠٠ هزار بشکه رشد برخوردار خواهد شد.
آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد اگر اوپک به توافق خود پایبند بماند، در نیمه نخست سال جاری میلادی سطح ذخیره سازی نفت جهان روزانه ٦٠٠ هزار بشکه کاهش می یابد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا