گزارش روز؛

گروه های فلزی و معدنی پرتقاضا و پرحجم

گروه های فلزی و معدنی پرتقاضا و پرحجم

طبق پیش بینی روز گذشته و با توجه به ادامه رشد جهانی قیمت فلزات پایه شاهد دادوستدهای پرتقاضا و مثبت گروه های فلزی و معدنی بودیم به طوریکه اکثرا صف خرید شدند. اما با گذشت زمان معاملات با افزایش عرضه ها مواجه شدیم که موجب نوسانات منفی برخی نمادها از جمله کگل، فولاد، کیمیا، فنوال، ومعادن، فخاس و هرمز شد.

 

 

گروه های خودرویی اکثرا معاملاتی منفی داشتند اما نمادهای خاور، خچرخش، خاهن و ختراک از فشار فروش به مراتب بالاتری برخوردار و با صف فروش مواجه بودند در این بین نماد خاهن تحت تاثیر خریدهای حقوقی از صف فروش تا درصدهای مثبت نوسان قیمتی و قابل توجه ای را تجربه کرد و نمادهای خنصیر و خفناور معدود نمادهای متعادل و مثبت گروه بودند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری آبان، در گروه حمل و نقل نمادهای حپترو، حریل و حسیر مثبت و پرتقاضا شروع شدند که در ادامه بازار، نماد حتوکا نیز به آنها پیوست و در نهایت، نمادهای حسیر، حتوکا و حپترو با صف خرید به کار خود پایان دادند.

در گروه های بانکی، بیمه ای، لیزینگی و سرمایه گذاری، نمادهای وتجارت، بپاس، وانصار، کوثر، وکوثر و وبیمه مثبت و مابقی هم گروهی ها اکثرا منفی دنبال شدند این در حالی بود که نماد ونیرو همچنان با صف خرید پرحجم و عرضه های محدود به رشد قیمتی خود ادامه داد، نماد وصندوق پس از مدت ها حاشیه نشینی منفی تا آستانه صف خرید شدن پیش رفت، نماد وبصادر همچنان متوقف بود.

نمادهای شخارک، شلعاب، ساینا و شبهرن صف خرید و شبندر، شپاس، شفن، خراسان، پارسان، وپترو و شاراک نمادهای مثبت گروه های شیمیایی، پالایشگاهی و روانکارها بودند و مابقی، دادوستدهای متعادل و منفی را تجربه کردند.

بر اساس آمارهایی که اوپک از آنها برای رصد میزان عرضه نفت اعضای خود استفاده می کند، این سازمان در ماه ژانویه تبعیتی بیش از 90 درصدی از توافق کاهش تولید داشته و این نشان می دهد که اجرای توافق کاهش تولید آغازی پرقدرت را تجربه کرده است.سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) قصد دارد تولید روزانه نفت خود را در شش ماهه نخست سال 2017 میلادی به میزان 1.2 میلیون بشکه کاهش دهد. روسیه و 10 کشور تولید کننده نفت غیر عضو اوپک نیز توافق کرده اند که روزانه حدود 600 هزار بشکه از تولید خود بکاهند.

طبق پیش بینی روز گذشته و با توجه به ادامه رشد جهانی قیمت فلزات پایه شاهد دادوستدهای پرتقاضا و مثبت گروه های فلزی و معدنی بودیم به طوریکه اکثرا صف خرید شدند اما با گذشت زمان معاملات با افزایش عرضه ها مواجه شدیم که موجب نوسانات منفی برخی نمادها از جمله کگل، فولاد، کیمیا، فنوال، ومعادن، فخاس و هرمز شد. شرکت صنایع مس شهید باهنر با تعدیل مثبت 50 درصدی مبلغ 303 ریال سود برای سال 95 پیش بینی کرد و برای سال مالی آینده نیز سود هر سهم خود را تا مبلغ ۳۳۷ ریال افزایش داد.

درگروه های ماشین آلات، تجهیزاتی، برقی و گروه های وابسته، نمادهای بمپنا، بنیرو و تکشا صف خرید، بکهنوج و دماوند مثبت و تپکو با رشد حدود 7.5 درصدی مواجه شد اما مابقی هم گروهی ها منفی دنبال شدند. شرکت لامپ پارس شهاب پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه معادل 60 درصدی از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به منظور رعایت الزامات سازمان بورس واوراق بهادار، اصلاح ساختار مالی، جبران بخشی از سرمایه گذاری ها و پروژه های انجام شده و جلوگیری از کاهش نقدینگی و سرمایه در گردش را منتشر کرد.

در گروه های ساختمانی و سیمانی، اکثرا شروعی مثبت و پایانی متعادل تر داشتند اما نمادهای ستران، سرود، ثفارس، ثعمرا، وآذر، وتوس، سصوفی و سهرمز از اقبال بیشتری برخوردار بودند همچنین در پایان معاملات نماد وآذر جهت برگزاری مجمع عادی سالیانه به منظور تصویب صورتهای مالی متوقف شد.

نماد تازه وارد برکت علیرغم ادامه خریدهای حقوقی و سهامدار عمده همچنان با افت قیمتی و زیان سهامداران شرکت در عرضه اولیه همراه بود اما با قرار داشتن در سطوح 220 تومان با کاهش فشار فروش ها مواجه شد که می تواند آن را نقطه تعادل قیمت سهم تلقی کرد. علیرغم منفی بودن اکثر نمادهای گروه آی تی نمادهای مرقام و اپرداز دادوستدهای مثبتی داشتند. نماد زمگسا نیز با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم متوقف شد.

در پایان معاملات امروز شاخص کل متاثر از معاملات مثبت نمادهای فملی و شبندر با رشد حدود 24 واحدی به ارتفاع 76,816رسید که در این بین نمادهای فارس و کگل بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کردند.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا