عضو هیات مدیره انجمن سنگ آهن مطرح کرد؛

حمایت تولید کنندگان سنگ آهن از کشف قیمت داخلی در بورس کالا

حمایت تولید کنندگان سنگ آهن از کشف قیمت داخلی در بورس کالا

عضو هیات مدیره انجمن سنگ آهن به دنبال آزاد سازی نرخ سنگ آهن و تعیین قیمت این محصول در بورس کالا اظهار داشت: با توجه به اینکه عمده تولید کنندگان شرکت های دولتی و نیمه دولتی هستند و قیمت سنگ آهن نیز به صورت دستوری و توافقی صورت می گیرد در نتیجه این موضوع بر صورت های مالی سنگ آهنی ها تاثیر بسیاری داشته داشته است.

 

با آزاد سازی نرخ سنگ آهن و نزدیک شدن قیمت تولید کنندگان سنگ آهن و فولادی ها بیشترین نفع را از این موضوع می برند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از عصربازار، سجاد غرقی، عضو هیات مدیره انجمن سنگ آهن به دنبال آزاد سازی نرخ سنگ آهن و تعیین قیمت این محصول در بورس کالا اظهار داشت: با توجه به اینکه عمده تولید کنندگان شرکت های دولتی و نیمه دولتی هستند و قیمت سنگ آهن نیز به صورت دستوری و توافقی صورت می گیرد در نتیجه این موضوع بر صورت های مالی سنگ آهنی ها تاثیر بسیاری داشته داشته است.

این مقام مسوول افزود: تعیین قیمت های دستوری موجب می شود که قیمت ها در شرایطی که بازار های جهانی رونق دارد، از قیمت های جهانی بسیار عقب باشد و فاصله قیمت های داخلی به ویژه با بازار جهانی به ضرر تولید کنندگان تمام می شد .

به گفته غرقی، برهمین اساس با مذاکراتی که صورت گرفت نتیجه این شد که مکانیزم عرضه و تقاضا و کشف قیمت در رینگ داخلی و خارجی مهمترین ملاک تعیین قیمت باشد، اگرچه توافق میان خریدار و فروشنده همیشه برقرار خواهد بود.

عضو هیات مدیره انجمن سنگ آهن تصریح کرد: به طور حتم کشف قیمت سنگ آهن در رینگ داخلی و خارجی بورس کالا، می تواند علاوه براینکه به نفع تولید کنندگان باشد، برای تولید کنندگان مواد اولیه و نهاده های تولید مانند فولادی ها بسیار موثر باشد و ازسویی دیگر از دخالت ها در بازار بکاهد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا