گزارش هفتگی بررسی بازارها منتشر شد؛

سهم 67 درصدی سه صنعت بورسی از حجم کل معاملات

سهم 67 درصدی سه صنعت بورسی از حجم کل معاملات

مطابق این گزارش از ابتدای سال تا بیست و دوم بهمن 1395، قیمت انواع نفت با افزایش همراه بود و قیمت نفت وست‌تگزاس، برنت و اپک به ترتیب 40، 40.6 و 52.9 درصد رشد داشته است. در مدت مشابه و در میان قیمت فلزات اساسی، روی با 66.5 درصد بیشترین و طلا با 0.4 درصد کمترین بازدهی را داشتند.


 

بر اساس گزارش هفتگی بررسی بازارها که به بررسی عملکرد بورس تهران، فرابورس ایران، 17 بورس معتبر خارجی، قیمت ارز و سکه، قیمت جهانی فلزات اساسی و نفت، اطلاعیه های مهم منتشر شده در کدال و خبرهای مهم در طول هفته پرداخته، در هفته گذشته حجم معاملات 4,706 میلیون سهم و ارزش آن 7,652 میلیارد ریال بوده که حجم و ارزش معاملات نسبت به هفته گذشته به ترتیب 18 و 5 درصد کاهش داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، سه صنعت «خودرو و ساخت قطعات» با 38.7 درصد، «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» با 17.4 درصد و صنعت «مواد و محصولات دارویی» با 11.2 بیش از 67 درصد از حجم معاملات هفتگی را به خود اختصاص دادند.

بر اساس گزارش هفتگی بررسی بازارها که هر هفته توسط مدیریت تحقیق و توسعه بورس تهران تهیه و منتشر می شود، از ابتدای سال تا بیستم بهمن 1395 شاخص کل (هم وزن) بورس تهران 15.9 درصد رشد داشته است. این در حالی است که در مدت مشابه شاخص کل (ارزش- وزنی) 4.3 درصد کاهش داشته است. در مدت مشابه شاخص فرابورس ایران 3.6 درصد، قیمت سکه بهار آزادی 17.5 درصد، قیمت دلار (آزاد) 11.5 درصد و قیمت یورو (آزاد) 9.5 درصد افزایش داشته است.

بر این اساس در 30 روز منتهی به بیستم بهمن‌ماه 1395، صنعت «استخراج سایر معادن» با بازدهی 81.3 درصد مثبت، در صدر صنایع بورسی قرار گرفت. در مدت مشابه صنعت «زراعت و خدمات وابسته» با افت 6.6 درصدی، بیشترین افت را تجربه کرد. در میان شرکت ها، شرکت «تامین‌ ماسه‌ ریخته‌گری» با 81.3 درصد مثبت بیشترین افزایش و «بانک ملت» با 36.9 درصد منفی بیشترین کاهش را داشتند.

در مقایسه شاخص بورس های اوراق بهادار، در هفته منتهی به بیست و دوم بهمن‌ماه 1395، شاخص بورس توکیو (NIKKEI225) با رشد 2.4 درصدی، بیشترین بازدهی و شاخص بورس عربستان صعودی (TASI) با افت 1.8 درصدی، کمترین بازدهی را به خود اختصاص داده اند.

مطابق این گزارش از ابتدای سال تا بیست و دوم بهمن 1395، قیمت انواع نفت با افزایش همراه بود و قیمت نفت وست‌تگزاس، برنت و اپک به ترتیب 40، 40.6 و 52.9 درصد رشد داشته است. در مدت مشابه و در میان قیمت فلزات اساسی، روی با 66.5 درصد بیشترین و طلا با 0.4 درصد کمترین بازدهی را داشتند.

از مهم ترین اتفاقات هفته گذشته می توان به انتقاد رییس سازمان بورس از نظام بانکی و تبعات منفی سودبالا، صدور مجوز ورود لیزینگ ها به تامین مالی مسکن با موافقت شورای پول و اعتبار، موافقت دولت با کاهش تعرفه واردات ورق های فولادی، پذیره نویسی۱۰۰میلیارد تومانی اوراق مشارکت ولساپا با سود ۱۸ درصد، عرضه اولیه ۱۰ درصدی برکت با قیمت 242 تومان و بررسی مشکلات بازارسرمایه ایران در کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی اشاره کرد.

همچنین از مهم ترین اطلاعات منتشر شده بر روی کدال می توان به ثبت افزایش سرمایه شرکت پالایش نفت تهران از محل اندوخته و سود انباشته، تعدیل مثبت 276 درصدی شرکت صنایع شیمیایی سینا، تعدیل مثبت 75 درصدی گروه سرمایه گذاری سایپا و پوشش 72 درصدی سود هر سهم شرکت آسان پرداخت پرشین در دوره 9 ماهه اشاره کرد. اهم این اطلاعات در صنایع مختلف بورسی در اصل گزارش قید شده است.

برای دریافت اصل گزارش http://new.tse.ir/pages/Page20231.html?gid=25 را کلیک کنید.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا