در نوزدهمین نشست یک دیدار یک عرضه فرابورس مطرح شد؛

نماد ملل فردا در بازار دوم فرابورس بازگشایی می شود

نماد ملل فردا در بازار دوم فرابورس بازگشایی می شود

در چشم انداز پنج ساله، برنامه ریزی مجموعه ملل به گونه ای است که در بین10 بانک برتر کشور حضور داشته باشد. همچنین مقرر شده در پنج سال آینده در میان هفت برند برتر کشور باشیم. قرار گرفتن در میان هفت بانک نوآور کشور نیز در برنامه پنج ساله این مجموعه قرار دارد.

 

نوزدهمین جلسه یک دیدار یک عرضه فرابورس با حضور مدیران موسسه مالی اعتباری ملل برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در ابتدای این جلسه غلامعلی پور، معاون توسعه بازار فرابورس در خصوص انتقال نمادها از بازار پایه به سایر بازارهای فرابورس گفت: نماد موسسه مالی اعتباری ملل قبلا در بازار پایه معامله می شد این بازار برای معاملات سهام روند خاص خودش را دارد اما شرکت های بازار پایه با اخذ شرایط مشخص می توانند به هیات پذیرش درخواست انتقال به بازار بالاتر را بدهند. هیات پذیرش نیز با بررسی شرایط و گذراندن پروسه پذیرش مجوز این انتقال را صادر می کنند.

وی با اشاره به اینکه در مورد موسسه ملل این اتفاق رخ داده است گفت: نماد موسسه مالی ملل فردا در بازار دوم فرابورس بازگشایی می شود.

این مقام مسوول به حضور بیش از 150 شرکت در بازار پایه اشاره کرد و گفت: استانداردهای ما در دستوالعمل پذیرش کاملا مشخص است و شرکت ها می توانند با طی این پروسه از بازار پایه خارج شوند.

وی افزود: موسسه مالی ملل سومین شرکتی که در سال جاری از بازار پایه خارج شده است و پیش از این دو شرکت بهپاک و شهداد از این بازار خارج شدند.

در ادامه این جلسه سید امین جوادی، مدیرعامل موسسه مالی اعتباری ملل چشم انداز این موسسه را تشریح کرد و گفت: ملل پیش از این با نام عسکریه 30 سال در صنعت بانکداری فعالیت کرده است. بعد از قرار گرفتن این مجموعه تحت نظارت بانک مرکزی و بورس دو ناظر قدرتمند روند فعالیت این مجموعه را پیگیری و رصد می کنند.

وی با تاکید بر اینکه مجموعه ملل همیشه شفاف بوده و هیچ ابهامی نداشته است گفت: در چشم انداز پنج ساله برنامه ریزی مجموعه ملل به گونه ای است که در بین10 بانک برتر کشور حضور داشته باشد همچنین در پنج سال آینده مقرر شده در میان هفت برند برتر کشور باشیم. قرار گرفتن در میان هفت بانک نوآور کشور نیز در برنامه پنج ساله این مجموعه قرار دارد.

همچنین برنامه ریزی شده تا در این مدت در میان سه بانک برتر از حیث مسوولیت پذیری اجتماعی نیز قرار بگیرد.

وی در خصوص مهمترین ماموریت های این مجموعه تصریح کرد: در اولین قدم خودمان را ملزم به اجرای بانکداری اسلامی کرده ایم و به گونه ای حرکت می کنیم که شبهه ای در این موسسه نباشد و سرمایه گذاری ها به نحوی انجام شود که سود مباح باشد. صداقت، خلاقیت، نوآوری و بهره وری در سرلوحه برنامه های مجموعه ملل قرار دارد.

مدیر عامل موسسه مالی اعتباری ملل با اشاره به اینکه در بحث مسوولیت پذیری اجتماعی در چارچوب اقتصاد مقاومتی قرار داریم گفت: ماموریت این مجموعه در دوره پنج ساله ارایه خدمات مالی و بانکی روزآمد در بستر ساختار پویا است. در حال حاضر برای این هدف کمیته های زیادی تشکیل شده و جذب و حفظ منابع انسانی متخصص یک سرلوحه جدی است.

جوادی ادامه داد: توجه به دانش و فنآوری نوین در نظام اداری، عملیات و خدمت رسانی برای اهتمام به دریافت استانداردهای بانکداری اسلامی بین المللی و ورود در عرضه بین الملل از اهداف این مجموعه است.

مدیر عامل موسسه مالی اعتباری ملل با اشاره به اینکه خلق ارزش برای ذینفعان در مجموعه مالی ملل هدف بسیار مهمی است گفت: سه گروه ذینفع در این مجموعه حاضر هستند. گروه اول سهامداران گروه دوم سرمایه گذاران و سپرده گذاران و گروه سوم تسهیلات گیرندگان هستند.

وی تاکید کرد: در موسسه ملل کمیته فقهی مستقلی از اساتید حاضر مستقر هستند تا بانکداری بدون ربا بطور کامل در این موسسه اجرایی شود.

در ادامه مدیرعامل این مجموعه در پاسخ به سوالات خبرنگاران در خصوص نسبت کفایت سرمایه شرکت گفت: قبل از افزایش سرمایه کفایت سرمایه مجموعه 7.89 بود اما پس از افزایش سرمایه به حدود 9 رسید که عدد قابل قبولی است.

وی EPS این شرکت را 203 ریال اعلام کرد و گفت: در 9 ماهه 30 درصد این رقم را پوشش دادیم اما به طور قطع مبلغ پیش بینی شده محقق خواهد شد.

مدیر عامل این مجموعه نسبت تسهیلات به سپرده را 52 درصد اعلام کرد و گفت: اگر با سرمایه گذاری های این مبلغ را محاسبه کنیم نسبت 75 درصد به سپرده ها می شود.

وی با اشاره به اینکه نسبت مطالبات به جاری مجموعه ملل حدود 13 درصد است ادامه داد: در حال حاضر کمیته ای تشکیل شده و به شدت در خصوص وضعیت مطالبات پیگیری می کند. مطالبات را به حد استاندارد برسانیم در این خصوص نتایج خوبی داشتیم.

جوادی با تاکید بر اینکه اقتصاد ایران بانک محور است ادامه داد: سرلوحه اهداف مجموعه ملل تجربه بانکداری خصوصی در کشور بود.

وی با تاکید بر شفافیت این مجموعه گفت: موسسه ملل تقریبا همیشه شفاف بوده و همه اطلاعات را در اختیار بازرسان قرار می دهد و هیچ محدودیتی را برای بازرسان قائل نمیشویم.

وی با اشاره به اینکه 3097 سهامدار در این مجموعه حاضر هستند ادامه داد: قیمت تمام شده پول و هزینه های خودمان در مجموعه ملل حدود 22.5 درصد است که دلیل بالا بودن این رقم سرمایه گذاری هایی است که قبل از کاهش نرخ با سود بالا انجام شده است.

وی درباره پرتفوی سرمایه گذاری ملل این گونه توضیح داد: در بخش سرمایه گذاری ها سبدی درست کردیم که در حوزه بهداشت و درمان، صنعت تامین سرمایه و گروه مالی کاملا فعال هستیم. همچنین در حوزه لیزینگ نیز حضور فعالی داریم در بخش تولید با فعالیت سه کارخانه حضور داریم. در بحث های معدنی نیز فعالیم. شرکت پیچ آپ در حوزه معدن متعلق به این مجموعه که در محلات چناران خراسان و اصفهان فعال است. در بحث معادن شنی نیز فعالیت داریم. در بخش های ساختمانی فعالیت ما مشارکت شهرداری ها که ارزش افزوده خوبی را به همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه اکثر سرمایه گذاری های این مجموعه حکم مشارکت دارند نه سرمایه گذاری مستقیم گفت: هیچ مذاکره ای با مجموعه ملل درباره ادغام با موسسه مالی دیگری نشده و در این خصوص همه حرف ها در حد شایعه است.

مدیر عامل موسسه ملل در خصوص مذاکرات بین المللی این مجموعه این گونه توضیح داد: قبل از برجام با یک کشور اروپایی وارد مذاکره شده ایم که در حال حاضر به نتایج خوبی نیز رسیده ایم. این سرمایه گذار اروپایی آمادگی دارند که بخشی از سهام مجموعه ملل را خریداری کنند و متقابلا ما نیز بخشی از سهام آنها را بخریم تا ارتباط تنگاتنگ ایجاد شود. البته تاکید ما سرمایه گذاری حداقل 51 درصدی در سهام آنها و اعلام کرده ایم که بیش از 30 درصد سهام نیز نمی توانیم به این مجموعه واگذار کنیم.

وی در خصوص این مذاکرات بین المللی اظهار امیدواری کرد: که در سال آینده این اتفاق رخ دهد. به گفته جوادی صورت های مالی این مجموعه سه شنبه هفته گذشته ارایه شده است و ملل در حال بررسی آنها است.

وی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری گفت: مجموعه ملل 320 شعبه در سراسر کشور دارد که 40 درصد آن ملکی و 60 درصد استیجاری است.

وی همچنین در مورد اجرای وجه التزام این گونه تاکید کرد: آنچه ما در این خصوص اجرا می کنیم قانونی است که شورای نگهبان تاکید کرده است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا