هفته طلایی بازار آتی سکه؛

رشد ٢٢ درصدی حجم معاملات در پی انعقاد ١٢٤هزار قرارداد

رشد ٢٢ درصدی حجم معاملات در پی انعقاد ١٢٤هزار قرارداد

معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران، هفته گذشته نیز با حجم قابل قبولی به کار خود پایان داد، به طوریکه حجم و ارزش این بازار به ترتیب روی ارقام ۱۲۴هزار و ۷۲۵ قرارداد و ارزش ۱۷ هزار و ۴۱۹میلیارد ریال قرار گرفت که نسبت به معاملات دو هفته قبل رشد ۲۲ درصدی را تجربه کرد، چرا که حجم معاملات به ۱۰۲ هزار و ۸۸ قرار داد رسیده بود.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، طبق روال معاملات آتی سکه، سررسید آبان سال ۹۶ یعنی دورترین موعد تحویل بازار آتی به عنوان پرطرفدارترین سررسید لقب گرفت به نحوی که معامله گران ۱۰۹هزار و ۹۱۴ قرارداد را به ارزش ۱۵هزار و ۵۴۱میلیارد ریال در این موعد تحویل به ثبت رساندند. در رتبه دوم معاملات هفتگی آتی سکه، سررسید شهریور سال آینده قرار گرفت؛ در این سررسید ۱۰هزار و ۱۸ قرارداد به ارزش یک هزار و ۳۶۲میلیارد ریال منعقد شد. قرارداد تحویل اسفند امسال نیز با ثبت دو هزار و ۴۱۹ قرارداد به ارزش ۲۹۷ میلیارد ریال در مکان سوم پرمعامله ترین سررسید بازار آتی قرار گرفت. به همین ترتیب دو سررسید تیر واردیبهشت ۹۶ نیز به ترتیب با یک هزار و ۲۹۶ قرارداد به ارزش ۱۷۱میلیارد ریال و یک هزار و ۷۸ قرارداد به ارزش ۱۳۷میلیارد ریال در انتهای جدول بازار آتی سکه قرار گرفتند.

نگاهی به آخرین روز معاملاتی

بررسی معاملات آتی سکه در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته (پنجشنبه) بیانگر آن است که در مجموع ۱۳هزار و ۹۸۳قرارداد منعقد شده است.

براساس آمار معاملات، سکه تحویل اسفند ماه با ثبت قیمت یک میلیون و ۲۲۲ هزار تومان، کاهش ۰/۲درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که قرارداد تحویل اردیبهشت ۹۶ با قیمت یک میلیون و ۲۶۶ هزار تومان افت۰/۲۷درصدی را به ثبت رساند. از سویی سکه تحویل تیر سال آتی با نرخ یک میلیون و ۳۱۵ هزار تومان به فروش رسید و با کاهش ۰/۴۸درصدی همراه شد. همچنین سررسید شهریور ماه سال آینده با نرخ یک میلیون و ۳۵۶ هزار تومان معامله و افت ۰/۴ درصدی را تجربه کرد و در پایان نیز سررسید آبان سال ۹۶ با قیمت یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد و کاهش ۰/۴۸درصدی را به ثبت رساند.

اگرچه سکه در بازار نقدی طی هفته گذشته نوسان ملایم تری را نسبت به هفته های اخیر تجربه می کرد، اما انتهای هفته گذشته بهای اونس در بازارهای جهانی مجددا افزایش یافت و تغییرات رو به بالایی را  برای بهای سکه در روز جمعه ایجاد کرد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا