طرح مانیتورینگ و هوشمندسازی بارگیری معادن محلات بهره برداری شد

طرح مانیتورینگ و هوشمندسازی بارگیری معادن محلات بهره برداری شد

گروه معادن - طرح مانیتورینگ و هوشمند سازی بارگیری معادن در شهرستان محلات عصر روز پنجشنبه با حضور معاون امور معادن وزیر صنعت، معدن وتجارت و مسئولان محلی این شهرستان بهره برداری شد.

به گزارش ماین نیوز، فرماندار محلات در حاشیه بهره برداری از این طرح گفت: مانیتورینگ و هوشمند سازی بارگیری در معادن به منظور دسترسی به آمار صحیح، افزایش ایمنی در معادن و کاهش حوادث معدنی اجرا شده است.

علی زینی وند افزود: با نصب تجهیزات مانیتورینگ در قسمت‌های مختلف معدن عباس آباد و اتصال آن به اتاق کنترل، امکان نظارت بیشتری بر معادن از سوی سازمان و بهره‌برداران فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: با این طرح همچنین از حقوق دولتی معادن بیشتر اطلاع پیدا کرده و اطمینان به آمار و اطلاعات معدنی و آگاهی از فعالیت یا غیر فعال بودن معادن با این تجهیزات افزایش می یابد.

وی بیان کرد: تجهیزات این شامل 20 دوربین است که با 2 میلیارد ریال اعتبار و سرمایه گذاری بخش خصوصی نصب شده است.

جعفر سرقینی معاون امور معادن وزیر صنعت ، معدن و تجارت در سفر یک روزه خود به شهرستان محلات از معادن عباس آباد و نیمور و یک واحد گلخانه صنعتی در دهکده گل محلات بازدید کرد و طی نشستی در جریان مشکلات صنعتگران و معدنکاران شهرستان محلات قرار گرفت.

محلات واقع در جنوب استان مرکزیریال قطب تولید سنگ نما،ماهیان زینتی و گل و گیاه زینتی است به طوری که سه درصد از تولید سنگ و 12 درصد از تولید سنگ تراورتن را در دنیا به خود اختصاص داده است.

25 درصد از ذخایر سنگ تراورتن در 100 معدن با ظرفیت 20 میلیون تن استخراج و پنج هزار نفر اشتغال در این شهرستان وجود دارد.

سنگ تزئینی تراورتن محلات دارای شهرت جهانی است و 60 درصد سنگ ساختمانی تراورتن کشور از معدنهای این شهرستان تولید می شود و سالانه دو و نیم میلیون تن از این نوع سنگ دراین شهرستان استخراج می شود.

280 واحد صنعتی فراوری سنگ در کنار معدنهای محلات ویژگی منحصر به فرد این شهرستان است.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا