معاون وزیر صنعت:

تنها هفت درصد ذخیره معادن کشور شناسایی شده است

تنها هفت درصد ذخیره معادن کشور شناسایی شده است

گروه معادن - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با وجود داشتن ذخیره بالای معدنی در کشور، تنها هفت درصد آن شناسایی شده است.

به گزارش ماین نیوز، محمدحسین ابویی مهریزی روز پنجشنبه در مراسم بهره برداری از شرکت ایده ال شمش کویر میبد یزد گفت: باید عملکرد اقتصادی با توجه به نیاز بازار جهانی پیش برود و فولاد و شمش های فولادی و زنجیره متکی بر مواد معدنی نیاز امروز بازار جهانی است.

وی با بیان اینکه سیاست نظام بر شکل‌گیری زنجیره تولید و ارزش تولید است، ادامه داد: در دوره‌های مختلف تاریخ کشور سیاست‌هایی به عنوان سیاست‌های تولید مطرح بوده و دورانی نیز با درآمدهای کلان نفتی دروازه واردات را باز کردند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در حال حاضر آنچه که برای کشور مهم و تأثیرگذار است، سیاست‌های توسعه صادرات است که توسعه کشور را نیز به دنبال خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: باید به سمت صنایع دانش‌بنیان برویم و با قوام این نوع صنایع به رشد و توسعه کشور نیز کمک کنیم.

وی با اشاره به سیاست‌های دولت در صنایع معدنی نیز اظهار داشت: اصلی‌ترین برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت، جلوگیری از خام‌فروشی به طور طبیعی و با تکمیل زنجیره ارزش است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه زنجیره فولاد با همکاری بخش خصوصی، بعد از سنگ آهن هدف‌گذاری شده و تا در سال 1404 بیش از 55 میلیون تن شمش فولاد خام تولید می‌شود، عنوان کرد: در سطح کشور تا پایان سال جاری نیز توازن نسبی برقرار شده و تا پایان سال آینده این توازن حفظ خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه در حوزه تولید نورد باید مطالعات بیشتری داشته باشیم، افزود: مقتضیات ما بر این است تا سال آینده صادرات بیشتری داشته باشیم که در حال حاضر بیش از 33 میلیون تن ظرفیت تولید نورد در کشور در حوزه فولادسازی است.

ابویی مهریزی با اشاره به وجود طرح‌های نیمه‌تمام در این زمینه خاطرنشان کرد: 37 هزار جواز تأسیسی که مهلت تأسیس آن به اتمام رسیده و برای آن اقدام نشده بود، حذف شده تا در ارائه آمارها شفاف‌سازی شده باشد و برنامه‌ریزی‌ها بر اساس آمار واقعی باشد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های راهبردی نیز تعریف شده است، به تشریح وضعیت استان و کمبود آب پرداخت و گفت: هدف‌گذاری برای استان توسعه صنایع کم‌آب‌خواه است و باید صنایعی که به عنوان صنایع‌ جوار معدنی مورد تصویب قرار می‌گیرند به گونه‌ای باشند که نیاز به آب نداشته باشند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان یزد اظهار داشت: یزد از استان‌هایی است که معضلی در زمینه کارگری و کارفرمایی ندارد و هر دو گروه به آینده کشور و رفاه مردم و نسل‌های بعدی توجه دارند.

وی بیان داشت: امیدواریم در همه زمینه‌ها به ویژه تولید که ناملایمات زیادی دارد، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران نیز با قدرت تمام به فعالیت خود ادامه داده و مسؤولان نیز با تمام وجود در حمایت از تولید و صنعت گام بردارند.

شرکت ایده آل شمش کویر میبد با 470 میلیارد ریال برآورد سرمایه گذاری و تولید سالانه 54 هزار تن شمش بیلت فولاد ساده کرینی و کم آلیاژی در زیربنای 8500 متر مربع ساخته شده و زمینه اشتغال 25 نفر را فراهم کرده است.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا