با همکاری بورس تهران و آلمان برگزار شد؛

اولین کارگاه مشترک آموزشی بازارهای سرمایه ایران و آلمان

اولین کارگاه مشترک آموزشی بازارهای سرمایه ایران و آلمان

نخستین کارگاه مشترک آموزشی بازارهای سرمایه ایران و آلمان در راستای تفاهم نامه همکاری میان سازمان بورس و اوراق بهادار با همتای آلمانی خود، «بافین»، با هدف تبادل مشترک اطلاعات و تجربه در حوزه های فعالیت هر دو طرف برگزار شد.

 

در کارگاه آموزشی دو روزه "بازارهای سرمایه ایران و آلمان"، نمایندگان تمامی ارکان بازار سرمایه ایران حضور داشتندو در طول تمامی ارائه ها مباحث و تحلیل های مقایسه ای بین دو بازار توسط ارائه کنندگان و حضار صورت گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در پی امضای یادداشت تفاهم همکاری بین سازمان بورس و اوراق بهادار با همتای آلمانی خود، «بافین» در شهریور ماه سال جاری و در راستای یکی از مفاد این تفاهم نامه که در برگیرنده تبادل مشترک اطلاعات و تجربه در حوزه های فعالیت هر دو طرف است، اولین کارگاه مشترک آموزشی به میزبانی سازمان بورس و با شرکت مقامات ارشد «بافین» و «دویچه بوندزبانک» در تهران در روزهای 19 و 20 بهمن ماه برگزار شد.

در این کارگاه دو روزه موضوعات و مباحثی همچون مسئولیت‌های نظارتی بافین؛ شامل مروری بر «بافین» و همکاری بین‌المللی در طرح نظاراتی بین «بافین» و همتایان خارجی بویژه اروپایی، شفافیت و انضباط بازار، سیستم فناوری اطلاعات و نظارت بر معاملات، نقش «دویچه بوندزبانک» در انتشار اوراق بهادار فدرال آلمان؛ شامل مدیریت بدهی فدرال آلمان، فرآیند حراج، گروه «حراج انتشار اوراق قرضه»، و سیستم «عرضه اوراق قرضه (BBS)»، نقدینگی در بانک‌ها و تاثیر آن بر بازار سرمایه کشور آلمان توسط آقایان دکتر یوهانس انگلس، سیاستگزار ارشد، و یوخن السن، کارشناس سیاست بین‌المللی و ثبات مالی از بافین، و دکتر مارتین پونتزن، مدیر همکاری فنی بانک مرکزی از دویچه بوندزبانک ارائه شد.

یادآور می‌شود در حاشیه این کارگاه، مقامات ارشد سازمان بورس با همتایان آلمانی، راه‌های تقویت و گسترش سطح همکاری بین دو بازار را مورد بررسی قرار داده و برنامه راهبردی ترسیم کردند. «بافین» نظارت بر بازار مالی کشور آلمان را بر عهده دارد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا