یک شرکت مشاوره‌ پیش بینی کرد:

10 اقتصاد برتر جهان تا 2050 بدون حضور ایران/ بزرگترین جهش ازآن 3 کشور

10 اقتصاد برتر جهان تا 2050 بدون حضور ایران/ بزرگترین جهش ازآن 3 کشور

یک شرکت مشاوره‌، 10 اقتصاد برتر تا سال 2050 را بدون حضور ایران پیش بینی کرد و بزرگترین جهش را از آن 3 کشور از آسیا و آفریقا معرفی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از راشاتودی، شرکت مشاوره‌ای PWC اعلام کرد طی سه دهه آینده، چین اقتصاد جهان را تسخیر خواهد کرد و آمریکا حتی از هند هم عقب می‌ماند و به جایگاه سوم نزول می‌کند. روسیه هم به عنوان رهبر اقتصاد اروپا خواهد بود و جلوتر از اقتصادهای آلمان، انگلیس و ایتالیا با GDP (رشد ناخالص داخلی) 7 تریلیون دلار خواهد بود. 

فعلا" چین بزرگترین اقتصاد جهان بوده و آمریکا در جایگاه دوم قرار دارد. هند، ژاپن و آلمان در جایگاه‌های سوم تا پنجم ، روسیه، برزیل، اندونزی، انگلیس و فرانسه در جایگاه‌های ششم تا دهم قرار گرفته اند اما سال 2050 چین همچنان بزرگترین اقتصاد جهان باقی می‌ماند و هند جایگاه دوم را از آمریکا خواهد گرفت. 

نکته جالب توجه اینکه، اندونزی جایگاه خود را تا چهارم بالا خواهد کشید. برزیل در جایگاه پنجم خواهد بود و روسیه بدون تغییر نسبت به سال 2016 در جایگاه ششم باقی می‌ماند. در سال 2050 مکزیک، ژاپن، آلمان و انگلیس جایگاه‌های ششم تا دهم بزرگترین اقتصاد جهان را تشکیل خواهند داد. 

در این پیش بینی ، ایران که هم اکنون حایز رتبه 18 اقتصاد جهانی است ، جایی در میان 10 اقتصاد اول جهان ندارد.

در این میان پیش بینی شده بازارهای نوظهور و کشورهای در حال توسعه رشد سریعی داشته باشند و طی آن  اقتصاد E7 شامل برزیل، چین، هند، اندونزی، مکزیک، روسیه و ترکیه، دارای متوسط رشد سالانه 3.5 درصد طی 34 سال آینده شوند. کشورهای G7 نیز نظیر کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، انگلیس و آمریکا تنها متوسط رشد 1.6 درصد را خواهند داشت. 

رشد 4 تا 5 درصدی کشورهای ویتنام، فیلیپین و نیجریه باعث خواهد شد بزرگترین جهش در رتبه‌بندی براساس GDP برای این کشورها درنظر گرفته شود. سهم اروپا و آمریکا از GDP (تولید ناخالص داخلی) کاهش خواهد یافت، در حالی که اقتصاد چین و هند رشد قابل توجهی خواهند داشت. 

گزارش صندوق بین‌الملل پول نیز نشان می‌دهد سهم تولید ناخالص داخلی جهانی چین از 18 درصد به 20 درصد افزایش خواهد یافت و هند نیز از 7 درصد کنونی به 15 درصد رشد می‌کند، اما اقتصاد آمریکا از 16 درصد کنونی به 12 درصد و همچنین آلمان از 15 درصد به 9 درصد کاهش خواهد یافت. 

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا