تلاش های بورس کویت برای بین المللی شدن

تلاش های بورس کویت برای بین المللی شدن

بورس کویت، که به عنوان بورس اوراق بهادار کویت معروف است با همکاری مقامات قانون گذار بازار سرمایه و همچنین بخش سپرده گذاری اوراق بهادار و تسویه وجوه، در نظر دارد ساختار معاملاتی این کشور را تغییر دهد .

 

 

بورس اوراق بهادار کویت در راستای افزایش تلاش ها برای جذب سرمایه گذاران با اعمال تغییرات در ساختارهای معاملاتی، ابزارهای جدیدی مثل شاخص معاملات آپشن وشاخص معاملات فیوچر را راه اندازی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)،بورس کویت، که به عنوان بورس اوراق بهادار کویت معروف است با همکاری مقامات قانون گذار بازار سرمایه و همچنین بخش سپرده گذاری اوراق بهادار و تسویه وجوه، در نظر دارد ساختار معاملاتی این کشور را تغییر دهد .

بر اساس این گزارش، بورس این کشور در نظر دارد تا با معرفی یک پروسه جدید معاملاتی همراه با تسویه وجوه پس از آن، سلایق مختلف را در بازار این کشور تأمین کند.

کشور نفتی کویت با همکاری برخی از همسایه های خود در تلاش است تا سرمایه گذاران منطقه ای و بین المللی را جذب کند و با این هدف، در تلاش برای مدرنیته سازی ساختار معاملاتی است .

پس از افزایش حجم معاملات در زمینه اوراق مشتقه، این بازار ابزارهای معاملاتی گوناگونی را معرفی کرده است تا بتواند سرمایه گذاران را در منطقه خاورمیانه به سرمایه گذاری ترغیب کند.

بورس های ابوظبی، عربستان سعودی و قطر نیز در این بین قوانین جدیدی برای اوراق قرضه منتشر کرده اند تا تنوعی در معاملات خود ایجاد کنند.

سخنگوی بورس کویت در این زمینه اظهار داشت: بورس کویت برنامه های مدون و هدف داری را برای توسعه خود در سال های آتی تنظیم کرده است. برخی از این برنامه ها مجوز فعالیت دریافت کرده اند و برخی دیگر همچنان در انتظار اخذ مجوز هستند.

سخنگوی بورس کویت یکی از اهداف اصلی این تغییرات را ، جذب سرمایه گذار خارجی و بین المللی کردن بورس کویت در آینده ای نزدیک دانست.

این بازار، در ماه های اخیر با اعمال تغییرات در محدوده نوسان قیمت روزانه و افزایش حجم معاملات سهامداران، معاملات این کشور را با تغییرات چشمگیری مواجه کرده است.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا