تولید گندله کشور ۱۱ میلیون تن افزایش یافت

تولید گندله کشور ۱۱ میلیون تن افزایش یافت

دنیای معدن - معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه پیشرفت صنعتی و معدنی کشور گفت: تولید گندله کشور ۱۱ میلیون تن افزایش یافت.

حسین ابوئی مهریزی بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد که در حاشیه افتتاح کارخانه کاشی نوین سرام تفت برگزار شد، رسانه ها را آینه تمام نمای جامعه دانست و اظهار داشت: رسانه ها در راستای عمل به ماموریت اصلی خود که پیشرفت کشور است حرکت می کنند.

وی با بیان اینکه وقتی کار و تلاش و زحمات به نتیجه مطلوب می رسد که فضای حاکم بر این کار و تلاش مناسب باشد، گفت: برای توسعه کشور همه بخش های جامعه باید تلاش کنند که شاخص های مختلف توسعه یافتگی کشور بهبود یابد.

معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: اگر تلاش هایی که انجام می شود آن طور که لازم است و انتظار داریم به نتیجه نمی رسد به این دلیل است که فضای کار مناسب نیست.

ابوئی مهریزی با تاکید بر اینکه ما باید خودمان را بر اساس شاخص های توسعه یافتگی جهانی بسنجیم و در راستای رسیدن به آن قدم برداریم، ادامه داد: خیلی از مقررات و ضوابط دست و پاگیر در این دولت حذف و یا بهینه شد.

وی ادامه داد: هیچ کشور، بخش، بنگاه و حتی هیچ خانواده ای بدون برنامه ریزی دقیق و منظم به نتجه و هدفی که برای رسیدن به آن تلاش می کند، نمی رسد.

معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه در کل دولت یازدهم 159 طرح با سرمایه گذاری خارجی به ارزش 8 میلیارد دلار به ثبت رسیده، گفت:

ابوئی مهریزی ادامه داد: از ابتدای فعالیت این دولت تا 14 بهمن، 17 هزار و 994 طرح به بهره برداری رسیده که این طرح ها 62 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری را به نتیجه رسانده است.

وی به بهره برداری از 70 شهرک و ناحیه صنعتی در کشور اشاره کرد و گفت: فولاد خام از بالای 23 میلیون تن به 31 میلیون تن، گندله از 21 میلیون تن به 32 میلیون تن رسیده که به ازای هر یک تن گندله حداقل 40 دلار پول نیاز دارد.

معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: همچنین در زمینه سیمان با 5 میلیون تن افزایش و در حوزه پتروشیمی با 4 میلیون تن افزایش روبرو بوده ایم..

ابوئی مهریزی کل عملیات ژئوفیزیک هوایی تا زمان استقرار این دولت را حدود 180 هزار کیلومتر خطی دانست و گفت: در دولت یازدهم 200 هزار کیلومتر انجام شده است.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا