رئیس شرکت هواپیماسازی سوخوی روسیه اعلام کرد

احتمال مشارکت ایران در تولید هواپیماهای سوخوی 100 با روسیه

احتمال مشارکت ایران در تولید هواپیماهای سوخوی 100 با روسیه

رئیس شرکت هواپیماسازی سوخوی روسیه گفت، این شرکت ممکن است پس از لغو کامل تحریم ها علیه ایران، حدود 100 فروند هواپیمای سوپرجت سوخوی 100 به ایران تحویل دهد و ایران نیز در فرآیند تولید این هواپیماها مشارکت کند.

به نقل از پایگاه خبری اسپوتنیک نیوز، ایلیا تاراسنکو، رئیس شرکت هواپیماسازی سوخوی روسیه روز یکشنبه گفت، این شرکت ممکن است پس از لغو کامل تحریم ها علیه ایران، حدود 100 فروند هواپیمای سوپرجت سوخوی 100 به ایران تحویل دهد.
تاراسنکو، به خبرنگاران گفت: «علاقمندی بالایی وجود دارد. ما انتظار داریم حدود 100 فروند هواپیما تحویل دهیم... ما در مورد این تحویل ها با ایرلاین های احتمالی ایرانی گفت و گو کرده ایم و انتظار داریم حدود 100 فروند هواپیما (تحویل داده شود.)»
وی افزود، همچنین ممکن است پس از بررسی ظرفیت های صنعتی ایران و کسب مجوزهای لازم، این کشور در فرآیند تولید سوخوهای سوپرجت 100 مشارکت کند. به گفته تاراسنکو، تهران ممکن است اجزایی برای بدنه هواپیماهای سوخوی سوپرجت 100 تولید کند و خدمات پس از فروش مربوط به آنها را ارائه دهد.
بر اساس توافقی که روز 14 جولای بین ایران و گروه 1+5 به دست آمد، تحریم های اقتصادی علیه ایران در قبال محدود شدن برنامه هسته ای این کشور لغو خواهد شد.
هواپیماهای سوخوی سوپرجت 100 تولید روسیه اولین هواپیماها در کلاس خود هستند که 5 صندلی در یک ردیف و کابینی به بلندی بیش از 2 متر دارند.
انتهای پیام// 27

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا