معاون اقتصادی سازمان تامین اجتماعی خبر داد:

برنامه کوچک سازی شستا با باقی ماندن 4 هلدینگ و واگذاری زیرمجموعه ها

برنامه کوچک سازی شستا با باقی ماندن 4 هلدینگ و واگذاری زیرمجموعه ها

معاون اقتصادی سازمان تامین اجتماعی گفت: در طرح مقدماتی کوچک سازی هلدینگ‌های شستا، ۴ هلدینگ نفت و گاز و انرژی، دارو، فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی و خدمات مالی و بانکی باقی مانده و سایر شرکت‌ها به مرور واگذار می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ولی‌الله افخمی با اعلام خبر کاهش تعداد هلدینگ‌های سازمان تامین اختماعی به ایلنا گفت:در طرح مقدماتی کوچک سازی هلدینگ‌های زیرمجموعه شستا، 4 هلدینگ نفت و گاز و انرژی، دارو، فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی و همچنین خدمات مالی و بانکی باقی مانده و سایر شرکت‌ها به مرور در بازار سهام واگذار می‌شوند.

وی افزود:بنگاه‌دار خصوصی نیستیم. در این مجموعه همه چیز معطوف به حفظ ارزش سرمایه کسانی است که دارایی‌های خود را به ما سپرده‌اند. پس این دارایی‌ها باید به قیمت روز حفظ شده و مهم‌تر اینکه ترکیب غالب این دارایی‌ها، نقدپذیر باشند.

این مقام مسئول با اشاره به بررسی دیگر گزینه‌ها برای دستیابی مطلوب‌تر سرمایه‌گذاری برای این صندوق گفت: معیار دوم این است به حوزه‌هایی ورود کنیم که مقیاس سرمایه‌گذاری در آن از 250 میلیون دلار بیشتر باشد. استدلال هم این است که بخش خصوصی ایران توانایی سرمایه‌‌گذاری کمتر از این میزان را دارد که بهتر است در این شرایط ما رقیب بخش خصوصی نباشیم.

افخمی با پیش‌بینی تدوین، استقرار و عملیاتی شدن این طرح برای 10 سال، ادامه داد: در این مدت، توسعه در ساختارهایی که خارج از این چشم انداز باشند، متوقف شده و فروش تدریجی واحدها در دستور کار قرار خواهد گرفت و سرمایه‌های حاصل از فروش این واحدها، صرف توسعه در همان 4 هلدینگ مورد نظر خواهد شد. همچنین برای بورسی شدن شرکت هایی که باقی خواهند ماند نیز برنامه ریزی خواهد شد.

وی با تاکید براین موضوع که به هم افزایی میان هلدینگ‌ها اعتقادی ندارد، افزود: ساخت بازار تضمینی، آسیب رسان است. اجازه دهیم که شرکت‌ها سهم و جایگاه خود را در بازار پیدا کرده و تولید رقابتی داشته باشند. برای ما که امانتدار پول مردم هستیم اولویت اصلی شرکت داری با سوددهی بیشتر و خرید خدمات با هزینه کمتر است. این بستر فقط حاصل بازار رقابتی واقعی است.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا