معاون وزیر صنعت اعلام کرد:

آخرین وضعیت بزرگترین طرح پتروشیمی و تجاری سازی تولید پروپیلن از متانول

آخرین وضعیت بزرگترین طرح پتروشیمی و تجاری سازی تولید پروپیلن از متانول

معاون وزیر صنعت آخرین وضعیت بزرگترین طرح صنعت پتروشیمی و تجاری سازی تولید پروپیلن از متانول را اعلام کرد و از مذاکره با 8 بانک خارجی برای پوشش بیمه ای و فاینانس و یوزانس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مرضیه شاهدایی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خط لوله اتیلن غرب کشور که بزرگترین طرح صنعت پتروشیمی است، کاملا اجرایی شده اما اجرای آن در برخی انشعابات تا پایان سال نهایی می شود. با این اوصاف انتظار می ورد خط لوله اتیلن از عسلویه تا میاندوآب و مهاباد تا پایان سال جاری تکمیل و راه اندازی  شود.

وی با بیان اینکه با همکاری شرکت های دانش بنیان، برای نخستین بار فناوری تولید پروپیلن از متانول محقق شده ، ادامه داد: طرح تولید پروپیلن از متانول طبق مجوز وزارت اقتصاد اجرایی خواهد شد که مسئولیت اجرای آن به شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی واگذار شده است.

به گفته تجاری سازی این طرح مهم با سرمایه گذاری خارجی و مشارکت شرکت ملی صنایع پتروشیمی انجام می شود و تاکنون 322 میلیون دلار سرمایه گذاری شده است.

این مقام مسئول با اعلام نیاز 23 میلیارد دلاری برای تکمیل توسعه صنعت پتروشیمی تا 5 سال آینده، ادامه داد: در این رابطه مذاکرات متعددی با شرکت های خارجی انجام شده و با برخی چون توتال ، شل و شرکت هایی از ژاپن، اسپانیا، آلمان و کره جنوبی هم به تفاهم نامه رسیده است. BASF آلمان نیز برای سرمایه گذاری 4 تا 4.6 میلیارد دلاری در حال بررسی با شریک ایرانی است.

شاهدایی از مذاکره با 3 بانک آلمانی، 4 بانک و موسسه ژاپنی و یک بانک انگلیسی - دانمارکی برای پوشش بیمه ای و فاینانس و یوزانس خبر داد.

انتهای پیام
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا