طی 9 ماه صورت گرفت؛

تحقق 91 درصدی پیش بینی های "غپاذر"

تحقق 91 درصدی پیش بینی های

شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی طی 9 ماه موفق شد 91 درصد از پیش بینی هایش را پوشش دهد.

 

شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 30 اسفند ماه 95 را با سرمایه 200 میلیارد به صورت حسابرسی شده منتشر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی سود هر سهم در سال مالی منتهی به 30 اسفند ماه 95 را مبلغ 266 ریال برآورد و اعلام کرد طی دوره 9 ماهه این سال مالی با شناسایی 241 ریال سود به ازای هر سهم معادل 91 درصد از پیش بینی هایش را محقق کرد.

"غپاذر" اطلاعات مقایسه ای و تفضیلی پیش بینی هایش را به شرح زیر منتشر کرد:

بر این اساس، کل هزینه های مالی پیش بینی شده برای سال 95 مبلغ 39.6 میلیارد ریال بوده که این مبلغ برای دوره 9 ماهه منتهی به 30 آذر ماه 95 مبلغ 29 هزار و 7 میلیارد ریال است؛ عملکرد واقعی 9 ماهه مبلغ 26 هزار و یک میلیارد ریال بوده که معادل 88 درصد از بودجه دوره 9 ماهه پوشش داده شده است علت کاهش 12درصدی نسبت به بودجه تسویه تسهیلات با نرخ بهره بالاتر طبق دستورالعمل های جدید بانکی و اخذ تسهیلات با نرخهای پایین تر بوده است.

در رابطه با تحقق 98 درصدی هزینه های مالی در پیش بینی عملکرد سالانه نیز مربوط به اخذ تسهیلات جدید مازاد بر بودجه پیش بینی شده است.

درآمد سرمایه گذاری ناشی از سپرده گذاری در سیستم بانکی بوده و در خصوص درآمد سرمایه گذاری در شرکت های خارج از بورسبدلیل قبل از بهره برداری بودن یا به دلیل زیان انباشته اقدام به توزیع سود نکرده است.

دلیل افزایش متوسط نرخ فروش سالانه نسبت به 9 ماهه سال 95 به دلیل عدم پیش بینی تولید و فروش محصولات فله و جدید در سه ماهه آخر سال بوده که در کل با نرخهای پایین تر از قیمتهای جاری عرضه خواهد شد تا امکان مشتری یابی و عرضه انبوه در بازار فراهم شود.

در سه ماهه پایانی سال بدلیل افزایش فروش صادراتی (در کل با نرخ های پایین تر از قیمتهای داخلی وصادرات محصولات پودری) و روند کاهشی نرخ فروش داخلی محصولات پودری وکاهش مقدار فروش محصولات بسته بندی شده به خریدار عمده (شرکت بازار گستر پگاه منطقه یک) میزان سود برآوردی برای سه ماهه پایانی سال کمتر از عملکرد پیش بینی شده است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا