تک نرخی‌شدن ارز نیاز به روابط بانکی بین‌المللی است

تک نرخی‌شدن ارز نیاز به روابط بانکی بین‌المللی است

رئیس کل بانک مرکزی گفت: برای تک نرخی شدن نرخ ارز نیاز به روابط بانکی بین المللی گسترده است. این کار پیش نیاز و مقرراتی دارد که کاملا در این جهت اقدام شده اما نیاز به پیشرفت در این زمینه است.

 

ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی ایران در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت با حضور در جمع خبرنگاران درباره تک نرخی شدن قیمت ارز گفت: این تصمیمی است که بر اساس سیاست‌های تعیین‌شده قبلی که بانک مرکزی درصدد است در اولین فرصت این کار را انجام دهد. در گذشته دستورالعمل‌ها و بازنگری در مقررات و ضوابط در بانک مرکزی نیاز بوده که آن اقدامات به دلیل فرصتی که پیش آمده، انجام شده است. یکی از پیش‌نیازهای قطعی برای یکسان سازی نرخ ارز که بتواند استمرار داشته باشد و به عنوان یک تصمیم پایدار عمل کند، این است که روابط بانکی بین‌المللی در حد نیاز به وجود بیاید که ما فکر می‌کنیم شرایط فعلی نیاز به پیشرفت است، البته شرایط متوقف نیست و این روابط و ارتباطات بانکی در حال گسترش است. بعد از برجام که قبل از آن روابط بانکی بسیار محدودی داشتیم که به تدریج این روابط گسترش پیدا کرده و فکر می‌کنم ظرف ماه‌های آینده این شرایط به وجود بیاید و بانک مرکزی بتواند با اطمینان این کار را عملیاتی کند.
وی درخصوص بخشودگی جرایم وام های زیر ١٠٠ میلیون و اینکه تاکنون مصوبه آن به بانک‌ها ابلاغ نشده است اظهار داشت: مصوبه آن از سوی دولت به بانک مرکزی ابلاغ شده و فکر می‌کنم امروز بخشنامه آن به بانک ها ابلاغ شود که بانک‌ها نیز بر اساس آن می‌توانند اقدام کنند.
رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به این سوال که آیا ارائه تسهیلات 80 میلیونی وام ازدواج توسط صندوق قرض الحسنه مهر ایران مشکلی قانونی ندارد؟ گفت: جزئیات آن را نمی دانم و باید بپرسم که جزئیات آن چیست و اجازه بدهید درباره این موضوع الان اظهارنظری نکنم.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا