مدیر عامل بانک تجارت:

باید حافظ منافع سهامداران باشیم/ سوپر مارکت مالی بانک تجارت تقویت می شود

باید حافظ منافع سهامداران باشیم/ سوپر مارکت مالی بانک تجارت تقویت می شود

مدیر عامل بانک تجارت با اشاره به اینکه مهمترین رویکرد یک بانک خصوصی افزایش سود عملیات با هدف تامین منافع سپرده گذاران و سهامداران است گفت : واقعیت این است که با توجه به تحولات پرشتاب اقتصاد کشور در سال های اخیر و تاثیرات آن بر بازار پول و سرمایه، مدل کسب و کار بانک ها نیز دستخوش تغییراتی شده است.


صبح امروز ( 20 بهمن ماه) محمدابراهیم مقدم ، مدیرعامل بانک تجارت در نشست مطبوعاتی حاضر شد و ضمن تبریک ایام دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: یکی از برنامه های اصلی ما ، تکمیل سبد خدمات مالی بانک با هدف ارزش آفرینی و افزایش رضایت مشتریان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، مدیرعامل بانک تجارت ضمن بیان مطلب فوق، گفت: از دوسال پیش تاکنون فعالیت ما کامل تر شده و اکنون می توان گفت طیف گسترده ای از خدمات ویژه بانکداری شرکتی را به مشتریان بزرگ بانک ارائه می کنیم. بانک تجارت هم اکنون از شرکت تامین سرمایه، شرکت کارگزاری، شرکت صرافی، شرکت لیزینگ و شرکت بیمه تشکیل شده و همه این شرکت ها بخشی از هلدینگ مالی بانک تجارت هستند.

وی ادامه داد: این اطمینان را به سپرده گذاران و سهامداران عزیز بانک می دهیم که بانک تجارت فرآیند تقویت و توسعه سوپرمارکت مالی خود را با هدف ارزش آفرینی برای مشتریان و تحصیل سود مورد انتظار ذینفعان همچنان با قوت ادامه خواهد داد.

وی به وظیفه ذاتی بانک ها برای حمایت از تولید و صنعت کشور تاکید کرد و اظهار داشت: پس از اجرایی شدن برجام و با ابلاغ استانداردهای جدید، بانک تجارت به ایجاد تغییرات ساختاری در حوزه های نظارتی و شفاف سازی مالی ملزم شد تا بتواند متناظر با مقررات جهانی، گام بردارد.

ابراهیم مقدم با بیان اینکه پس از برجام با 68 بانک خارجی، روابط کارگزاری برقرار کردیم ابراز امیدواری کرد: این 68 بانک خارجی به زودی به عدد 100 افزایش پیدا کند .

مدیر عامل بانک تجارت با اشاره به اینکه مهمترین رویکرد یک بانک خصوصی افزایش سود عملیات با هدف تامین منافع سپرده گذاران و سهامداران است گفت: واقعیت این است که با توجه به تحولات پرشتاب اقتصاد کشور در سال های اخیر و تاثیرات آن بر بازار پول و سرمایه، مدل کسب و کار بانک ها نیز دستخوش تغییراتی شده است. آنچه بانک تجارت در کوتاه مدت دنبال می کند این است که با افزایش سهم درآمدهای کارمزدی، وصول مطالبات معوق و تخصیص بهتر منابع از طریق استقرار سامانه های پیشرفته اعتبارسنجی، افق روشن تری از ثبات و پیشرفت بانک برای ذینفعان خود ترسیم کند .

مقدم با بیان اینکه در بانک تجارت استقرار حاکمیت شرکتی و انطباق با آخرین استانداردهای صنعت بین المللی بانکداری، با جدیت آغاز شده است اضافه کرد: استانداردسازی گزارش حسابرسان داخلی مطابق الگوی موسسات حسابرسی معتبر بین المللی، طراحی مدل شفاف‌سازی فعالیت مشتریان بانک در راستای استقرار نظام مبارزه با پولشویی، توسعه سیستم جامع اعتبارسنجی مشتریان، پیاده سازی نظام مدیریت امنیت اطلاعات ISMS ، افزایش سرمایه بانک جهت دستیابی به استاندارد نسبت کفایت سرمایه و تدوین صورت‌های مالی بانک مطابق با استاندارد بین‌المللی IFRS ، از دیگر برنامه هایی است که در دستور کار بانک تجارت قرار دارد .

مقدم در خصوص فروش اموال مازاد نیز گفت: با فروش یک سوم دارایی‌هایمان می‌توانیم مشکلات بانک را جبران کنیم و با توجه به ضوابطی که بانک مرکزی گذاشته و سازمان مالیاتی هم اعلام کرده در صورت عدم فروش دارایی‌های مازاد، معادل 30 درصد به آن مالیات می‌بندند، همچنان مایل به انجام این کار هستیم.

وی در ادامه گفت: دولت تلاش دارد سرمایه بانک‌های دولتی را افزایش دهد و ما تلاش می‌کنیم که این کار در بانک‌های خصوصی‌شده هم انجام شود.

مدیر عامل بانک تجارت گفت: سرمایه این بانک  هم‌اکنون 47 هزار و 500 میلیارد ریال است که باید آن را به 60 هزار میلیارد برسانیم.

در پایان این مدیر بانکی به ثبت شکایت این بانک در دادگاه اتحادیه اروپا برای مطالبه ی خسارات وارده در زمان تحریم ها اشاره کرد و گفت: با هدف صیانت از منافع سهامداران و مشتریان بانک، حفاظت از منافع سپرده گذاران، مشتریان و سهامداران بانک را وظیفه خود می دانیم و از بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران به دلیل نقش آفرینی در شفاف سازی و انضباط صورت های مالی بانک ها تقدیر می کنیم.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا