آخرین خبر درباره کاهش سود به روایت رییس تشکل بانک های خصوصی؛

ماجرای خبر کاهش سود بانکی چیست؟

ماجرای خبر کاهش سود بانکی چیست؟

هنوز یک روز از انتشار خبر تصمیم شورای هماهنگی بانک ها مبنی بر کاهش سود سپرده بانکی نگذشته بود که کوروش پرویزیان، رییس تشکل بانک های خصوصی در یک گفت و گوی تلویزیونی اعلام کرد جمع بندی نشست آنان درباره سود بانکی تا کنون منتشر نشده است.

بر اساس گفته های پرویزیان خبر کاهش سود سپرده بانکی به 18 درصد در حالی مطرح شده که هنوز جمع بندی نشست مدیران عامل بانک های دولتی و خصوصی بیرون نیامده است.

کوروش پرویزیان، رییس تشکل بانک های خصوصی در برنامه تلویزیونی روزآمد که از شبکه پنج سیما پخش می شود درباره کاهش سود سپرده بانکی گفت:« جلسات مستمری کانون و شورای هماهنگی بانک ها دارند. بحث های مختلفی مطرح است که در نهایت به مراجع تصمیم گیر پیشنهاد خواهد شد. درباره نرخ سود بانکی شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی تعیین کننده دامنه نرخ سود بانکی است.» 

او در واکنش به انتشار خبر کاهش سود سپرده بانکی به 18 درصد گفت:« از جلسه رسمی هنوز چیزی برون نیامده است. من ندیدم هنوز که بخواهم در این باره توضیح بدهم. مرجع رسمی باید گزارشی را بدهد و بعد مصوبه قرائت شود.» 

رییس تشکل بانک های خصوصی اعتقاد دارد که مدیران عامل بانک ها به عنوان تشکل صنفی می توانند پیشنهادهای خود را به بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار بدهند:«درست مانند هر متخصصی که می تواند پیشنهاد دهد کانون و شورای هماهنگی پیشنهادهای خودشان را مطرح خواهند کرد.» 

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرآنلاین، پرویزیان با تاکید بر  اینکه در میان موافقان کاهش نرخ سود بانکی است، گفته های خود را اینگونه ادامه داد:« با جمیع شرایط و با توجه به کاهش نرخ تورم و نرخ ارز که با تدابیر مناسب دولت از یک نوسان مناسب برخوردار بوده و دچار شوک نشده اقتضای این کار این است که به تدریج نرخ سود بانکی کاهش پیدا کند. »

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا