25درصد درآمد این جزیره از فروش‌روادید است

25درصد درآمد این جزیره از فروش‌روادید است

مجمع‌الجزایر «آنتی گوآ و باربورا»، واقع در شرق دریای کارائیب، 25 درصد از درآمد خود را از طریق فروش روادید تامین می‌کند.

مقامات مجمع‌الجزایر «آنتی گوآ و باربورا»، طی برنامه اقامت از طریق سرمایه‌گذاری که از سال 2013 آغاز کرده‌اند، اقدام به درآمدزایی از راه فروش روادید و اقامت کرده‌اند. طی این برنامه، افراد می‌توانند با پرداخت دست‌کم 200 هزار دلار اقدام به اخذ اقامت کنند. تاکنون 500 نفر از این راه به این جزیره که 90 هزار نفر سکنه دارد، مهاجرت کرده‌اند.

به‌گزارش بخش مالی سی‌ان‌ان، موفقیت «آنتی‌گوآ و باربورا» باعث شده تا سایر جزایر همسایه نیز این راه را دنبال کنند. شورای مهاجرت سرمایه‌گذاران (GIIC) در گزارشی که به تازگی منتشر کرده، اعلام کرد: هزینه‌های پایین سرمایه‌گذاری اطمینان می‌دهد که این جزایر همچنان با قدرت به جذب سرمایه‌گذاران ادامه خواهند داد.

همچنین، کشورهای جزیره‌ای «گرانادا و دومینیکا»، به تازگی تفاهم‌نامه‌ای را با اتحادیه اروپا منعقد کرده‌اند که طی آن شهروندان این دو کشور برای سفر به کشورهای عضو این اتحادیه، نیاز به اخذ روادید ندارند.

بدین‌ترتیب، آنتی‌گوآ به جمع کشورهای مالت، مجارستان، یونان، قبرس، استرالیا، آمریکا و انگلیس می‌پیوندد که ویزای سرمایه‌گذاری اعطا می‌کنند. گرچه، آنتی‌گوآ تنها کشوری نیست که از طریق فروش روادید درآمد هنگفتی کسب می‌کند چراکه قبرس نیز از سال 2011 میلادی و اجرای برنامه اخذ اقامت از طریق سرمایه‌گذاری، تاکنون دو میلیارد یورو معادل دو میلیارد و 200 میلیون دلار، درآمد کسب کرده که بخش عمده این سرمایه‌گذاران از روسیه به این کشور آمده‌اند. این رقم معادل 20 درصد کمک‌هزینه پرداختی از سوی حوزه یورو به این کشور در سال 2013 میلادی است.

با اینحال، اعطای ویزای سرمایه‌گذاری، اتوبان یکطرفه نیست چراکه برخی کشورها نظیر سنت‌کیتس، کانادا، هنگ‌کنگ و ایرلند، پس از دیرافت شکایت‌های متعدد نسبت به کلاهبرداری، سو‌استفاده یا مخالفت در برابر فروش اقامت شهروندی، برنامه‌های خود را به حالت تعلیق درآورده یا به‌کلی لغو کرده‌اند.

مقامات آنتی‌گوآ می‌گویند، از این درآمد برای نجات صنعت جهانگردی این کشور و سرمایه‌گذاری در بخش خدمات درمانی و آموزش استفاده می‌کنند. این اقدام همچنین با استقبال صندوق بین‌المللی پول نیز مواجه خواهد شد زیرا درآمدزایی کمک می‌کند تا بتواند بدهی‌های خود را بپردازد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از اقتصاد، ثروتمندان چینی، بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران در برنامه‌های خرید اقامت از طریق سرمایه‌گذاری محسوب می‌شوند اما شهروندان روس و کشورهای خاورمیانه نیز جزو گروه‌هایی هستند که اشتیاق فراوانی به استفاده از این برنامه دارند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا