4 ویژگی که برای موفقیت نیاز دارید

4 ویژگی که برای موفقیت نیاز دارید

هیچ چیز خاص و متحول کننده‌ای وجود ندارد. احتمالا بیشتر مردم دوست دارند با اتکا به خصوصیاتی متفاوت و دگرگون‌کننده به موفقیت دست بیابند، ولی رمز موفقیت در به کارگیری همه ی این چهار ویژگی با هم است، این طوری معجزه ی دلخواه تان اتفاق می‌افتد. تمرکز، مسولیت پذیری، سادگی و شفافیت، ویژگی‌های لازم برای موفقیت هستند.

۱. تمرکز
تمرکز، در مورد یک "چیز" است؛ هدف شما چیست؟ از دید شما موفقیت چگونه است؟ بیشتر مواقع من با افرادی کار می‌کنم که اهداف روشنی ندارند، و اگر شما ندانید اهداف تان چیست، شانستان برای دستیابی به آنها کم می‌شود. شما باید اهداف روشنی داشته باشید و بتوانید آن را به گونه‌ای قابل درک با تیم تان به اشتراک بگذارید. این گونه می‌توانید همه ی تیم تان را در یک مسیر هدایت کنید. برای بهبود تمرکز، باید اهداف تان را بطور واضح تعیین کنید و مکررا مرورشان نمایید.

۲.مسولیت پذیری
مسولیت‌پذیری درباره ی "شخص" است؛ چه کسی در حال انجام کار است، آیا وظایف مشخصی وجود دارد، آیا انتظارات روشن هستند، و آیا شما روندی برای مسولیت پذیر بودن در قبال آنها دارید؟ طرح‌ها بیشتر مواقع شکست می‌خورند زیرا مردم از وظیفه‌ای که دارند آگاه نیستند و در قبال آنها پاسخگو نیستند، با گذشت زمان پی می‌برید آنطور که انتظارش را داشته‌اید کار نکرده اند، و آن وقت خیلی دیر است. برای بهبود مسولیت پذیری، وظیفه و انتظارات تان را به وضوح تعریف کنید، و بینشان ارتباط برقرار کنید و جلسه‌های رسمی برای بررسی پیشرفت کار داشته باشید.

۳.سادگی
سادگی در مورد " چگونگی" است؛ قصد دارید چطور به اهداف تان دست یابید، آیا شما ساده‌ترین روش را انتخاب می‌کنید، آیا آن را به سادگی و روشنی توضیح می‌دهید تا برای همه قابل درک باشد؟ ما میلی طبیعی به پیچیده کردن کارها داریم، ولی سادگی بسار راحت تر از پیچیدگی است. بنابراین ما باید مطمئن شویم که چیزها را تا حد امکان ساده نگه می‌داریم. سادگی منجر به ادراک می‌شود، ادراک، ایمان را افزایش می‌دهد و ایمان بزرگ‌ترین مشخصه ی موفقیت ما خواهد بود. برای بهبود سادگی، هر کار غیر ضروری را حذف کنید. به روشنی ارتباط برقرار کنید و هر گونه اصطلاحات فنی غیر ضروری را حذف کنید.

۴.شفافیت
شفافیت در مورد "تا کجا" است؛ چقدر نیاز دارید بدانید، چقدر برای به اتمام رساندن یک کار تلاش می‌کنید و تا چه حد باید طبق برنامه پیش بروید تا موفق شوید؟ اغلب اوقات، افرادی شکست می‌خورند که از عوامل مورد نیاز برای موفقیت و سطح کارایی حقیقی شان دید آشکار و نمایانی ندارند. وقتی شفافیت دارید، قادر به پیگیری و پایش پیشرفت تان هستید، مسولیت‌پذیری دیگران را می‌بینید و می‌توانید بر اساس داده‌های مورد نیاز برای موفقیت، تصمیم گیری کنید. همچنین شفافیت در عملکرد، محرکی بزرگ است برای آغاز پیشرفت در راه اهداف تان است. برای بهبود شفافیت، باید مطمین شوید به قدر کافی برای درک کامل آنچه مبهم است تلاش کرده اید. شما نیاز دارید یک طرح پیشروی و سپس پیگیری و پایش بر پیشرفت در برابر آن تهیه کنید.

وقتی شما این ۴ ویژگی‌ها را داشته باشید، و درباره ی "کدام"، "چه کسی"، "چطور" و "چقدر" شفاف باشید، اطمینان می‌یابید در مسیر موفقیت هستید و نتیجه ی تلاش هایتان را خواهید دید.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا