کنکور سراسری حذف نخواهد شد

کنکور سراسری حذف نخواهد شد

معاون آموزشی دوره متوسطه گفت: براساس آن چه که برای کنکور سراسری در نظر گرفته شده است، کنکور سراسری در کشور حذف نخواهد شد.

زرافشان معاون آموزشی دوره متوسطه در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: برنامه‌ریزی‌ها باید به گونه‌ای باشد که 85 درصد از ظرفیت دانشگاه‌ها با توجه به سوابق تحصیلی جذب شوند و 25 درصدی که در ابتدا با تأثیر مثبت در نظر گرفته می‌شد، به تأثیر قطعی تبدیل شود.

وی افزود: امسال نیز پیشنهادی ارائه شده بود که 10 درصد به این تأثیرات اضافه شود و به 35 درصد برسد و در نهایت دروس نهایی مقطع پیش‌دانشگاهی با تأثیر 5 درصد قطعی خواهد بود، همچنین در حال حاضر در دانشگاه‌های آزاد، پیام‌نور و دانشگاه‌های غیر دولتی تقریباً نزدیک به 85 درصد پذیرش صورت می‌گیرد.

وی در پایان گفت: در قانون سنجش و پذیرش روش‌هایی که برای کنکور پیش‌بینی شده، نشان دهنده‌ی این است که هیچ وقت کنکور در کشور حذف نخواهد شد و در قانون سه روش برای پذیرش در نظر گرفته شده که یکی از آن‌ها پذیرش دانشجویان براساس سوابق تحصیلی است و روش دوم پذیرش دانشجویان صرفاً براساس آزمون دروس عمومی و روش سوم که مخصوص رشته‌های پر طرفدار است، پذیرش دانشجو براساس آزمون تخصصی و آزمون عمومی است، لذا درصدی از کدرشته‌ها هستند که برای همیشه در کنکور تأثیرگذار هستند، زیرا رقابت برای پذیرش در آنها بالا است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا