رئیس کل بیمه مرکزی:

سرمایه جدید بیمه ها بزودی تصویب می شود/حداکثر 150 و 250 میلیارد تومان

سرمایه جدید بیمه ها بزودی تصویب می شود/حداکثر 150 و 250 میلیارد تومان

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: مصوبه افزایش سرمایه شرکت‌های بیمه بازنگری شده و منتظر تائید دولت هستیم.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عبدالناصر همتی درباره خبر تعدیل مصوبه افزایش سرمایه شرکت‌های بیمه به فارس گفت: مصوبه بازنگری شد و در دستور کار دولت قرار دارد، فکر می‌کنم بزودی تصویب شود.

وی با اشاره به پیش بینی سرمایه 400 میلیارد تومانی برای بیمه‌های اتکایی و 250 میلیارد تومانی برای بیمه‌های مستقیم در مصوبه دولت قبل تصریح کرد: سطحی که برای افزایش سرمایه شرکت‌های بیمه در نظر گرفته شده بود، بالا بود.

رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به اتمام دوره 4 ساله مصوبه فوق بیان کرد: شرکت‌های بیمه پیشنهاد دادند 4 سال دیگر به آنها برای افزایش سرمایه مهلت داده شود، اما ما نپذیرفتیم زیرا نمی‌شود یک مصوبه را 4 سال دیگر تمدید کرد و آخر هم نتیجه‌ای نداشته باشد.

همتی افزود: بنابراین کار کارشناسی جدیدی انجام شد و به این نتیجه رسیدیم که حداکثر سرمایه شرکت‌های بیمه مستقیم 150 میلیارد تومان، زندگی 120 میلیارد تومان و بیمه‌های اتکایی 250 میلیارد تومان شود.در عین حال برای شرکت‌ها یک شرط گذاشتیم و آن اینکه مکلف به تامین سرمایه تا پایان سال 96 هستند.

به گفته وی این پیشنهاد هم اکنون در کمیسیون اقتصادی دولت تصویب شده و در دستور کار دولت قرار دارد.

همتی ابراز امیدواری کرد مصوبه بازنگری شده بزودی ابلاغ شود و صنعت بیمه بتواند بر اساس ابلاغیه جدید، کفایت سرمایه را سامان دهد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا