نعمت زاده زمینه‌های مشترک همکاری ایران با آفریقای جنوبی را تشریح کرد

نعمت زاده زمینه‌های مشترک همکاری ایران با آفریقای جنوبی را تشریح کرد

وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست با هیات اقتصادی و تجاری آفریقای جنوبی به تشریح زمینه‌های مشترک همکاری بین دو کشور پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایسنا، محمدرضا نعمت‌زاده در نشست همکاری‌های اقتصادی و تجاری بین ایران و آفریقای جنوبی با حضور بیش از 150 فعال اقتصادی از کشور آفریقای جنوبی به همراه معاون اول رییس جمهوری آن کشور اظهار کرد: امروز فرصت خوبی است و با توجه به حضور شرکت‌ها و تاجرانی از کشور آفریقای جنوبی می‌توانیم در زمینه‌های مختلف با یکدیگر به تبادل‌نظر پیرامون مباحث مختلف تجاری و اقتصادی بپردازیم.

وی با بیان این‌که ما در زمینه صنعت نفت و گاز زمینه خوبی برای توسعه همکاری‌ها داریم، افزود: ما دارای گاز فراوان هستیم و از طرفی آفریقای جنوبی در زمینه‌ معدن، تجارب خوبی دارید که می‌توانیم به صورت دوجانبه در زمینه‌های مختلف با یکدیگر همکاری کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه به زمینه‌های مختلف همکاری بین دو کشور اشاره کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران و دولت تدبیر و امید عنایت ویژه‌ای دارد که روابط بین‌المللی‌مان را به ویژه با کشورهای دوست توسعه دهیم و یکی از دلایل اهتمام به رفع ابهاماتی که کشورهای غربی برای ما ایجاد کرده بودند همین مساله است که بتوانیم با دنیا روابط‌مان را توسعه دهیم و بنده از همکاران و فعالان اقتصادی تقاضا دارم مساله‌ آفریقای جنوبی را جدی بگیرند.

نعمت‌زاده با بیان این‌که بدون داشتن روابط بانکی توسعه تجارت معنایی ندارد، افزود: البته با توجه به مواردی که در توافقات هسته‌ای و موضوع برجام مطرح شده اقدامات زیادی نیز آغاز شده است و باید ادامه یابد و موضوع بعدی نیز بحث حمل‌ونقل است و ضرورت داشتن پروازهای مستقیم بین دو کشور که باید مورد توجه بخش‌های مربوطه قرار گیرد.

وی حمل‌ونقل و ارتباطات کشتیرانی را نیز از دیگر مواردی عنوان کرد که باید مورد توجه قرار گیرد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا