رییس کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق بازرگانی مطرح کرد

هشدار نسبت به فاکتور‌های صوری و دلال‌بازی در طرح خرید کالاهای ایرانی

هشدار نسبت به فاکتور‌های صوری و دلال‌بازی در طرح خرید کالاهای ایرانی

رییس کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق بازرگانی ایران گفت: طرح خرید کالای ایرانی با کارت اعتباری باعث رونق تولید و فرهنگسازی مصرف کالای ایران شود اما باید توجه شود که این پول در مسیر درست حرکت کند و در جهت خرید کالاهای ایرانی باشد، نه اینکه از طریق فاکتور‌های صوری به سمت کالاهای خارجی رود و زمینه را برای دلال بازی فراهم کند.

خسرو فروغان‌گران‌سایه در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، ضمن ارزیابیطرح خرید کالای ایرانی با کارت اعتباری 10 میلیون تومانی گفت: این طرح می‌تواند به خارج شدن از وضعیت رکود کمک کند و دربخش تولید و توزیع، رونق ایجاد کند و باعث اشتغال‌زایی در بازار شود.

وی افزود: مبلغ 10 میلیون تومان که برای کارت‌های اعتباری که برای مصرف‌کنندگان در نظر گرفته شده، قابل توجه است که گردش مالی را در فضای اقتصادی ایجاد خواهد کرد و باعث رونق در بازار خواهد شد. زمانی که این پول تزریق شود و مردم به خرید کالای ایرانی روی بیاورند تولیدگنندگان نیز تلاش می‌کنند کیفیت کالای خود را بالا ببرند تا امکان رقابت با بازار‌های خارجی پیدا کنند.

فروغان معتقد است که این طرح می‌تواند به فرهنگسازی مصرف کالاهای ایرانی نیز کمک کند.

رییس کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق بازرگانی در عین حال گفت: از سوی دیگری باید توجه شود که این پول در مسیر درست حرکت کند و در جهت خرید کالاهای ایرانی باشد، نباید این پول‌ها از طریق فاکتور‌های صوری به سمت کالاهای خارجی رود و زمینه را برای دلال بازی فراهم کند.

وی همچنین درباره اینکه طرح خرید کالای ایرانی تا چه میزان ممکن است به تورم بینجامد؟ عنوان کرد: به هر حال هر گونه تزریق پولی تورم را به دنبال خواهد داشت اما دولت نشان داده است که در مواقع این چنینی سیاست‌های مناسبی را برای مهار تورم اتخاذ می‌کند. از سوی دیگر نیز نتایجی که این طرح برای خروج از رکود به دنبال خواهد داشت قابل توجه تر از تورمی است که در اثر آن به وجود می‌آید.

فروغان تاکید کرد: بخش خصوصی باید در کنار بخش دولتی در اجرای این طرح حضور پررنگی داشته باشد و اجرای آن نباید تنها منحصر به بخش دولتی شود.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا