سود صادرات مس ایران چقدر است؟

سود صادرات مس ایران چقدر است؟

مدیر امور سهام و سرمایه‌گذاری شرکت مس میانگین قیمت جهانی هر تن مس را 2200 دلار عنوان کرد و گفت: میزان فروش شرکت ملی صنایع مس ایران طی حدود 9 سال گذشته حدود 18 میلیارد دلار بوده که از این میزان بطور میانگین حدود 45 درصد سود خالص شرکت بوده است.

به گزارش خبرنگار ایسنا در منطقه کویر، بهروز رحمتی در حاشیه نشست مشترک مدیر عامل شرکت مس با سهام‌داران شرکت در مجتمع مس سرچشمه در خصوص مهم‌ترین فاکتورهای تاثیرگذار در انتخاب فیلد سرمایه‌گذاری در حوزه معدنی گفت: عموما سه پارامتر «پتانسیل‌های معدنی کشور»، «اقتصادی بودن فرایند بر اساس اقتصاد آزاد بین‌الملل» و «امکان تامین مالی اقتصادی طرح» مهم‌ترین نقش را در انتخاب فیلد سرمایه‌گذاری در حوزه معدنی دارند.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین سرمایه سهامداران شرکت مس «پتانسیل‌های معدنی کشور» و ذخیره بیش از 1.2 میلیارد تنی مس سرچشمه و ذخایر سایر معادن متعلق به شرکت ملی صنایع مس ایران است، اظهار کرد: با توجه به ذخایر بالای مس در ایران و تقاضای روزافزون مس در صنعت جهانی امکان نگاه بلند مدت به این حوزه معدنی وجود دارد و سرمایه گذران با اطمینان خاطر بیشتری می‌توانند در این زمینه سرمایه‌گذرای کنند.

مدیر امور سهام و سرمایه‌گذاری شرکت مس، «اقتصادی بودن فرایند بر اساس اقتصاد آزاد بین الملل» را دومین فاکتور مهم در انتخاب فیلد سرمایه گذاری دانست و بیان کرد: میانگین قیمت تمام شده دنیا برای فلز مس حدود 2800 دلار و قیمت فروش در حدود 9 سال گذشته حدود 7200 دلار بوده است.

وی اظهار کرد: مقایسه میانگین قیمت تمام شده فلز مس با کارخانه‌های آلومینیم دنیا که در حال حاضر حدود 2200 دلار در تن است و میانگین قیمت فروش آن که در مدت مشابه کمتر از 2300 دلار بوده است، نشان می‌دهد که مس از قابلیت بیشتری برای سرمایه‌گذاری برخوردار است.

رحمتی با بیان اینکه «امکان تامین مالی اقتصادی طرح»، فاکتور مهم دیگری است که سرمایه‌گذاران در انتخاب فیلد سرمایه‌گذاری در حوزه معدنی باید در نظر بگیرند، گفت: میزان فروش شرکت ملی صنایع مس ایران طی حدود 9 سال گذشته بطور متوسط سالانه حدود دو میلیارد دلار بوده که از این میزان بطور میانگین حدود 45 درصد سود خالص شرکت بوده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر صنعت مس، اقتصادی ترین صنعت فلزات پایه و استراتژیک قرن بیست و یکم و بهشت سرمایه‌گذاران معدنی در دنیا و ایران است افزود: این موضوع نشان می‌دهد که شرکت مس از پتانسیل های خوبی برای تامین مالی اقتصادی طرح‌های توسعه‌ای خود و افزایش ظرفیت تولید برخوردار است.

مدیر امور سهام و سرمایه گذاری شرکت مس اظهار کرد: در مجموع و با بررسی و مقایسه سه پارامتر مذکور برای فلزات مس، آلومینیم، سرب، روی، فولاد و ... می توان نتیجه‌گیری کرد که صنعت مس از بیشترین مزیت جهت سرمایه‌گذاری و توسعه در کشور برخوردار است.

وی یادآور شد: در حوزه مس در حال حاضر ایران با دارا بودن حدود 20 میلیون تن مس محتوی حدود سه تا چهار درصد ذخایر جهانی مس را در اختیار دارد و سهم ایران از تولید حدود 22 میلیون تنی مس تصفیه شده دنیا حدود 0.9 درصد است.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا