۵۰۰۰کیلومتر مربع برای اکتشاف و استخراج معدن به متقاضیان واگذارشد

۵۰۰۰کیلومتر مربع برای اکتشاف و استخراج معدن به متقاضیان واگذارشد

دنیای معدن -رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۵۰۰۰کیلومتر مربع برای اکتشاف و استخراج معدن در استان به متقاضیان واگذارشده است.

اریوش دیودیده شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: اکتشاف و استخراج معادن در قالب تفاهم نامه هایی به متقاضیان ارائه شده است و طبق این تفاهم نامه ها مواد معدنی منطقه شناسایی و در صورت نتایج مثبت تا مرحله نهایی احداث صنایع وابسته فناوری توسط این شرکتها ادامه خواهد داشت.

وی بیان داشت: طبق تفاهم نامه ای که با مسئولان کشوری سازمان توسعه و نوسازی معادن امضا شده است، پهنه اکتشافی به مساحت دو هزار و ۷۰۰ کیلومتر مربع در شهرستانهای کهگیلویه، لنده، بهمئی و چرام برای مطالعات اکتشافی مواد معدنی به متقاضیان واگذار شده است.

وی بیان داشت: در این تفاهم نامه بر اکتشاف ماده معدنی بوکسیت تاکید شده است.

دیودیده افزود: همچنین با عقد تفاهم نامه با سازمان اقتصادی کوثر و سازمان زمینی شناسی نیز ۹۰۰ کیلومتر مربع از سوی این دو سازمان برای استخراج معدن اکتشاف خواهد شد.

وی تصریح کرد: استخراج واقعی مواد معدنی در استان ۹۰۰ هزار تن است که با بهره برداری از کارخانه سیمان مارگون این ظرفیت به دو میلیون و ۴۰۰ هزار تن افزایش خواهد یافت.

دیودیده یادآور شد: در حال حاضر مجوز بیش از ۸۴ معدن دارای پروانه بهره برداری با حجم سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد ریال و فرصت شغلی برای یکهزار نفر در استان صادر شده است.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا