رییس سازمان امور اراضی اعلام کرد

آخرین خبرها از اراضی واگذار شده به دانشگاه آزاد

آخرین خبرها از اراضی واگذار شده به دانشگاه آزاد

رییس سازمان امور اراضی از شناسایی 350 مورد پرونده زمین‌خواری و ساخت‌وساز غیرقانونی در گردنه حیران خبر داد و گفت: اراضی واگذار شده به دانشگاه آزاد براساس درخواست رییس این دانشگاه، در حال بررسی است و در مواردی که اجرای طرح صورت نگرفته باشد، زمین واگذار شده باز پس گرفته می‌شود و مواردی که طرح اجرا شده باشد، ادامه‌ انتقال صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، قباد افشار درحاشیه کارگروه فراقوه‌ای مبارزه با زمین‌خواری اظهار کرد: پرونده زمین‌خواری و ساخت‌وسازهای غیرمجاز در گردنه حیران در دستور بررسی است و تاکنون 350 مورد ساخت‌وساز غیرمجاز در این منطقه شناسایی و 100 مورد آن تاکنون به دادگاه معرفی شده که 25 مورد صدور حکم صورت گرفته و قلع و قمع شده است.

وی با اشاره به اینکه شناسایی و برخورد با زمین‌خواری طی دو سال گذشته به 60 درصد افزایش یافته است در حالی که این وظیفه در دولت گذشته انجام نمی‌شد و هیچ برخوردی با زمین‌خواران صورت نمی‌گرفت، افزود: طی نیمه نخست امسال 11 هزار مورد تخلف در حوزه زمین از جمله زمین‌خواری شناسایی و ثبت و مورد پیگیری قرار گرفته است در حالی که طی سال گذشته 15 هزار مورد شناسایی و طی سال 1392، 10 هزار مورد شناسایی داشته‌ایم.

رییس سازمان امور اراضی ادامه داد: تا قبل از سال 1392 تنها حدود 30 درصد از تخلفات در حوزه زمین و زمین‌خواری شناسایی و به دادگاه معرفی می‌شد و تقریبا برخورد با زمین‌خواران و زمین‌خواری در دو سال گذشته متوقف شده بود، در حالی که طی دو سال گذشته با انجام اقدامات مختلف از جمله گشت‌های حفاظت از اراضی میزان شناسایی تخلفات در اراضی و پرونده‌های زمین‌خواری به 60 درصد افزایش یافته است.

افشار گفت: پرونده‌هایی مانند پدیده شاندیز، پردیس‌وان، موج‌های خروشان، فراحت و فراقت و غیره از جمله مهم‌ترین پرونده‌های مرتبط با زمین‌خواری و تخلفات در اراضی بوده که در این دولت مورد شناسایی، پیگیری و برخورد قرار گرفته‌اند.

وی اظهار کرد: تخلفات و ساخت‌وساز‌های غیرمجاز در طالقان مورد ارزیابی قرار گرفته و در حال بررسی است و هر مسوولی در این شهرستان تخلفی در زمینه‌ اعطای مجوزهای غیرقانونی به متخلفان انجام داده باشد، به دادگاه معرفی می‌شود.

معرفی 200 شهردار و مسوول اجرایی متخلف به دادگاه

رییس سازمان امور اراضی با بیان این‌که شهردار لواسان و آبسرد دماوند به دادگاه معرفی شده‌اند، تصریح کرد: طی دو سال گذشته بیش از 200 مسوول اجرایی از جمله شهردار، دهیار و غیره که به متخلفان و زمین‌خواران با دادن مجوزهای غیرقانونی کمک کرده‌اند به دادگاه معرفی شده‌اند و از این به بعد نیز با هیچکس در این زمینه تعارف نداریم و در برخورد با پرونده‌های زمین‌خواری کوتاه نمی‌آییم.

افشار با اشاره به این‌که پرونده‌های تخلف در اراضی و زمین‌خواری که پس از سال 1385 تاکنون رخ داده‌اند به دادگاه معرفی شده‌اند، گفت: سازمان امور اراضی در دوره‌های گذشته اقدامات قابل توجهی در برخورد با پرونده‌های تخلف در اراضی و زمین‌خواری نداشته است اما درحال حاضر 300 گروه گشت حفاظتی در سازمان امور اراضی تشکیل شده و همچنان در حال شناسایی و برخورد با متخلفان زمین است. همچنین نظام کاداستر در حال پیاده‌سازی است و تاکنون 4.5 میلیون هکتار از اراضی کشور مورد عکسبرداری هوایی برای این طرح قرار گرفتند و تا پایان سال آینده 15 میلیون هکتار اراضی موجود در کشور در قالب طرح کاداستر قرار خواهند گرفت.

زمین‌خواری در قشم در حال بررسی است

افشار گفت: پرونده زمین‌های جزیره قشم در حال بررسی است و نقشه زمین‌های ملی و دولتی در حال تدوین است تا بتوانیم گزارش جامعی از وضعیت آنها بنا به دستور معاون رییس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی تهیه کنیم.

رییس سازمان امور اراضی گفت: همه اراضی واگذار شده از ابتدای انقلاب تاکنون مورد بررسی و نظارت قرار گرفتند و هر مجری طرح تعریف شده در زمین واگذار شده را اجرا نکرده باشد زمین واگذار شده از او باز پس گرفته خواهد شد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا