امروز در بازارهای جهانی؛

بهای اونس نزدیک به بالاترین سطح در ۳ ماه گذشته تثبیت شد

بهای اونس نزدیک به بالاترین سطح در ۳ ماه گذشته تثبیت شد

قیمت جهانی طلا که شب گذشته به بالاترین سطح در ۳ ماه اخیر افزایش یافته بود در آغاز مبادلات امروز سه شنبه با کاهش اندکی روبرو شده است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، افزایش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا و تشدید نااطمینانی های سیاسی تاثیر زیادی بر افزایش قیمت جهانی طلا در روزهای اخیر داشته است.

بر اساس این گزارش قیمت طلا امروز سه شنبه با ۰.۲۶ درصد کاهش به کمتر از ۱۲۳۲ دلار در هر اونس رسیده است. قیمت طلا روز گذشته به بیش از ۱۲۳۵ دلار رسیده بود که این بالاترین رقم از ۱۱ نوامبر به شمار می رود.

شاخص ارزش دلار آمریکا نیز با ۰.۲ درصد افزایش به بیش از ۱۰۰.۰۷ واحد رسیده است. نگرانی های سیاسی در آمریکا به واسطه سیاست های جنجالی دونالد ترامپ تاثیر زیادی بر افزایش تقاضای طلا و سایر فلزات گرانبها داشته است.

فرمان اجرایی ترامپ برای ممنوعیت ورود مهاجران و پناهجویان ۷ کشور مسلمان به خاک آمریکا تاثیر زیادی بر تشدید نگرانی های سیاسی داشته است.

مارک تو تحلیلگر ارشد موسسه مالی وینگ فانگ در این باره تاکید کرد: ۲ عامل موثر بر قیمت جهانی طلا در شرایط کنونی عبارتند از نااطمینانی نسبت به سیاست های دولت ترامپ و زمان افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا. اگر فدرال رزرو آمریکا افزایش نرخ بهره را تا شش ماه دوم امسال به تعویق بیندازد، قیمت طلا با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد.

پاتریک هارکر رئیس فدرال رزرو فیلادلفیا نیز در سخنانی تاکید کرد: اگر آمارهای رشد اقتصادی و اشتغال امیدوار کننده باشد، فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره در نشست مارس آمادگی خواهد داشت.

فدرال رزرو آمریکا از سال ۲۰۰۸ میلادی تاکنون تنها ۲ بار نرخ بهره را افزایش داده است. اکثر سیاستگذاران فدرال رزرو بر این باورند که ۳ بار افزایش نرخ بهره در سال ۲۰۱۷ میلادی مناسب خواهد بود.

مارک تو در ادامه تصریح کرد: با شکسته شدن سطخ مقاومتی ۱۲۳۰ دلاری، اکنون سرمایه گذاران بازار طلا منتظر دستیابی به سطح قیمتی ۱۲۵۰ دلاری هستند.

برخی تحلیلگران نیز بر این باورند که اگر سطح مقاومتی ۱۲۳۳ دلاری شکسته شود، قیمت طلا می تواند در کوتاه مدت تا ۱۲۶۰ دلار در هر اونس افزایش یابد.

انتشار امارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین در روزهای آینده تاثیر زیادی بر قیمت طلا و نرخ ارز خواهد داشت. وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای آسیایی و نوظهور به خصوص چین و هند نیز عامل مهمی برای نوسانات قیمت طلا خواهد بود.

منبع: رویترز

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا