52 درصد پروانه های اکتشاف معدنی جنوب کرمان در دولت یازدهم صادر شد

52 درصد پروانه های اکتشاف معدنی جنوب کرمان در دولت یازدهم صادر شد

دنیای معدن -رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان، شمار پرونده های اکتشاف معدنی در این منطقه را 172 فقره اعلام کرد و گفت: 89 فقره از این تعداد که شامل 52 درصد می باشد، در دولت تدبیر و امید صادر شده است.

محمود اسکندری روز دوشنبه در حاشیه افتتاح معدن کاوش فلز سبزواران در مورد پروانه هایی که گواهینامه کشف و بهره برداری آنها صادر شده است به خبرنگار ایرنا گفت: تعداد این پرونده ها 83 فقره می باشد که 45 فقره آن که 54 درصد از کل پرونده ها را شامل می شود، در این دولت صادر شده است.
وی اظهار کرد: در زمینه صنایع معدنی هم مجوز 28 فقره پرونده صادر شده که 22 فقره از این پرونده ها که شامل 87 درصد می باشد در دولت یازدهم صادر شده است.
وی درباره پروانه های به بهره برداری رسیده صنایع معدنی هم گفت: تاکنون 14 فقره پروانه صنایع معدنی در جنوب استان کرمان صادر شده و هشت فقره از این پرونده ها که 57 درصد از کل پرونده ها را شامل می شود، در دولت تدبیر و امید صادر شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان با اشاره به وضعیت معادن مس جنوب استان اظهار کرد: پروانه بهره برداری 56 معدن در پهنه معدنی جنوب استان صادر شده که 26 پروانه آن طی سه سال گذشته صادر شده است.
وی عنوان کرد: 6 صنایع فرآوری مس هم در این منطقه فعال است که پنج صنعت آن در دولت یازدهم مجوز فعالیت را دریافت کرده اند.
فرماندار جیرفت هم در این آیین گفت: معدن کاوش فلز سبزواران با ظرفیت 2 هزار تن و با سرمایه گذاری 11 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.
احمد امینی روش افزود: این معدن برای 13 نفر اشتغالزایی مستقیم ایجاد کرده است.
وی خام فروشی را مشکل اساسی معادن بیان کرد و گفت: برای مقابله با خام فروشی باید تدابیر خاصی اندیشیده شود تا بتوانیم به توسعه پایدار دست پیدا کنیم.
سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان، هفت شهرستان این منطقه را زیر پوشش دارد.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا