سلطانی در گفت‌وگو با ماین نیوز مطرح کرد:

اقدامات وسیع انجمن برای برگزاری سومین همایش سنگ‌آهن

اقدامات وسیع انجمن برای برگزاری سومین همایش سنگ‌آهن

گروه معادن >سنگ آهن - عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ‌ آهن ایران درباره برگزاری سومین همایش سنگ آهن ایران اظهار کرد: به اعتقاد من این روزها همایش‌‌های بسیاری برگزار می‌شود، در نتیجه باید به دنبال پاسخی برای این سوال بود که چگونه همایشی سودمند برگزار کنیم.

پروا سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار ماین نیوز توضیح داد: خوشبختانه انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ‌ آهن ایران کاری وسیع در این حوزه (برگزاری همایش) انجام داده است. این اقدامات شامل مواردی همچون تدوین استراتژی، مذاکره با بولتن‌های خارجی، دعوت از مشاوران متخصص خارجی می‌شود تا بتوانیم مسائل مربوط به سرمایه‌‌گذاران، ارتباط با بانک‌های خارجی و استفاده از شرکت‌های خارجی را بررسی کنیم.

به گفته وی، در حال حاضر با توجه به قرارگیری در دوران پساتحریم باید سومین همایش سنگ آهن ایران با این نگاه برگزار شود. در صورت برگزاری همایش با چنین نگاهی ما شاهد همایش علمی اقتصادی سنگ آهن خواهیم بود.

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ‌ آهن ایران تصریح کرد: در حال حاضر حوزه سنگ آهن و فعالان آن با مشکلات بسیاری مواجه هستند، به همین دلیل سعی بر آن است تا در سومین همایش سنگ آهن ایران راهکارهایی برای حل این معضلات و مشکلات ارائه شود. در همین رابطه پنل‌ها و نشست‌های تخصصی با حضور کارشناسان و اساتید مختلف نیز برگزار خواهد شد تا بتوانیم شاهد خروجی مشخص در شرایط فعلی سنگ آهن باشیم.

سلطانی با اشاره به برگزاری همایش‌های مختلف در طول سال با موضوع سنگ آهن، بیان کرد: قصد ما این است از سال آینده همایش‌هایی که با موضوع سنگ آهن در طول سال برگزار می‌شود را زیرمجموعه همایش سنگ آهن ایران قرار داده تا خروجی این همایش‌ها یکسان و قابل استفاده برای فعالان آن و همچنین مسئولان و تصمیم‌گیرندگان حوزه سنگ آهن باشد.

به گفته وی از سوی دیگر تلاش می‌شود تا سطح همایش سنگ آهن ایران به سطح بین‌المللی برسد. در این صورت خروجی همایش برای دیگر کشورهای فعال در حوزه سنگ آهن نیز قابل استفاده خواهد بود.

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ‌ آهن ایران افزود: برگزاری همایش سنگ آهن علاوه بر ارائه راهکار برای حل مشکلات موجود در حوزه سنگ آهن در مبادلات اقتصادی و یافتن شرکای تجاری موثر خواهد بود.

سلطانی اظهار کرد: تحلیل شرایط کسب و کار سنگ آهن در چشم‌انداز 5 ساله، معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری، جایگاه معدن و صنایع معدنی در قانون برنامه ششم توسعه و بهره‌وری در معادن با تکیه بر معدنکاری سبز و فناوری‌های نوین از محورهای اصلی برگزاری سومین همایش سنگ آهن ایران خواهد بود.

به گزارش ماین نیوز، سومین همایش بین المللی انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران با رویکرد نقشه راه نسل سوم سنگ آهن ایران (چالش ها و امیدها) با حضور مقامات کشوری، فعالان حوزه سنگ آهن اعم از معدنکاران، سرمایه گذاران، شرکتهای پیمانکاری، شرکتهای حمل و نقل و لجستیک، انبارداران، بانکها، شرکتهای بیمه، شرکتهای کارگزاری بورس، تشکلهای صنفی مرتبط و غیره، 9 آذر ماه امسال در مرکز همایشهای بین المللی صدا و سیما برگزار می شود.

محورهای سومین همایش بین المللی سنگ آهن ایران به شرح زیرند:

1) تحلیل شرایط کسب و کار سنگ آهن در چشم انداز 5 ساله
2) معرفی فرصت های سرمایه گذاری
3) جایگاه معدن و صنایع معدنی در قانون برنامه ششم توسعه
4) بهره وری در معادن با تکیه بر معدنکاری سبز و فناوری های نوین
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا