خلیفه سلطانی:

بخش خصوصی صنعت فولاد در ابتدای راه و شرایط گذار است

بخش خصوصی صنعت فولاد در ابتدای راه و شرایط گذار است

گروه صنایع معدنی >فولاد - دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران اظهار کرد: اگر بخش خصوصی به عنوان صنایع پایین دستی مورد حمایت قرار گیرد باید به عوارض آن نیز توجه داشت.

به گزارش خبرنگار ماین نیوز، رسول خلیفه سلطانی در نشست زنجیره ارزش آهن و فولاد کشور که صبح امروز در محل اتاق بازرگان ایران برگزار شد، گفت: سرمایه‌گذاری در صنعت فولاد تا سال 1383 تنها توسط دولت انجام می‌شد اما در همان سال اجازه دادند تا بخش خصوصی به حوزه نورد ورود پیدا کرده و سرمایه‌گذاری کند. با این اقدام بخش خصوصی توانست به فولاد سازی نیز وارد شود.

وی بیان کرد: باید در چنین جلساتی تنها به فکر زنجیره فولاد بود نه آنکه مسائل مربوط به بنگاه‌ها عنوان شود.

به گفته خلیفه سلطان، بخش خصوصی در صنعت فولاد در ابتدای راه و در شرایط گذار قرار دارد.

وی با بیان اینکه در برخی موارد از خصوصی سازی به عنوان مصیبت یاد می‌شود، تصریح کرد: این در حالی است که خصوصی سازی در 3 حوزه آب، برق و صنایع معدنی بسیار موفق بوده است.

دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران به مشکلات پیش‌روی بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: عدم عرضه و تقاضای مناسب، حمایت غیرموثر سیستم بانکی و پراکنده و کوچک بودن بخش خصوصی از مشکلاتی است که این بخش با آن مواجه است.

وی درباره حمایت غیرموثر سیستم بانکی افزود: گاه این حمایت به دلیل اشتغال‌زایی انجام گرفت اما متاسفانه عمر این واحدها که با حمایت سیستم بانکی ایجاد می‌شود، کوتاه است.

خلیفه سلطان معتقد است: اگر قرار است بخش خصوصی به عنوان صنایع پایین دستی مورد حمایت قرار گیرد باید به عوارض آن نیز توجه داشت تا هم حمایت شده و هم شکست نخورد. در واقع راه‌حل‌ها باید درون‌زا باشد.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا