فاطمیان مطرح کرد:

۳ رویکرد خوش‌بینانه، بدبینانه و واقع‌بینانه در طرح جامع فولاد

۳ رویکرد خوش‌بینانه، بدبینانه و واقع‌بینانه در طرح جامع فولاد

گروه صنایع معدنی >فولاد - مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در طرح جامع فولاد بررسی با 3 رویکرد خوش‌بینانه، بدبینانه و واقع‌بینانه است.

به گزارش خبرنگار ماین نیوز، محمد فاطمیان در نشست زنجیره ارزش آهن و فولاد کشور که صبح امروز در محل اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، اظهار کرد: ظرفیت ایجاد شده در طرح جامع فولاد بسیار خوب است. البته اجرای یک مدل موفق در کنار طراحی مناسب نیازمند به روز کردن متغیر‌های موجود در آن طرح است.

وی ادامه داد: طرح جامع فولاد 3 رویکرد خوش‌بینانه، بدبینانه و واقع بینانه را مطرح کرده است.

همچنین براساس گفته‌های فاطمیان در این طرح مواردی همچون وضعیت واحدها و سرمایه‌گذاری‌های موجود، طرح‌های توسعه که در این واحدها متصور است، طرح‌های ایجادی در آینده و طرح‌های نیمه تمامی که در دستورکار است نیز بررسی و آورده شده است.

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: یک طرح زمانی موفق خواهد بود که بستر، منابع انسانی، اعتقاد و فرهنگ اتحاد را به همراه داشته باشد.

فاطمیان با بیان اینکه در بحث‌های ساختاری با مشکل مواجه هستیم، افزود: مراجعی ارائه آمار در کشور مشخص هستند و دوستان باید از آنها برای دریافت آمار استفاده کنند. به عنوان نمونه آمار مربوط به صادرات از سوی گمرک منتشر می‌شود.

وی با اشاره به بورس بیان کرد: اعتقاد من بر این است بخش خصوصی باید نیازسنجی کرده و مدل‌های تسهیلی را جایگزین مدل‌های سختگیرانه کند. این در حالی است که بورس در شفافیت نظام تنظیم بازار و عرضه و تقاضا جاذبه های بسیاری دارد.

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: این کارگروه که از سوی کمیسیون معادن و صنایع معدنی شکل گرفته باید ادامه پیدا کند. این کارگروه باید زنده بماند و نمیرد. اما بهتر است نام مناسبی همچون کارگروه اختصاصی فولاد برای آن در نظر گرفته شود.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا