سیاسی‌راد مطرح کرد:

احتمال تبدیل ایران به واردکننده سنگ‌آهن دانه‌بندی تا ۳ سال آینده

احتمال تبدیل ایران به واردکننده سنگ‌آهن دانه‌بندی تا ۳ سال آینده

گروه معادن >سنگ آهن - دبیر انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ‌آهن ایران معتقد است: اگر وضعیت بازار داخلی و خارجی ادامه پیدا کند تا 3 سال آینده مجبور به واردات سنگ‌آهن دانه‌بندی خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار ماین نیوز، علیرضا سیاسی‌راد در نشست زنجیره ارزش آهن و فولاد کشور که صبح امروز در محل اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، با بیان اینکه در حال حاضر تنها 20 تا 25 معدن از 180 معدن بخش خصوصی فعال است، اظهار کرد: در صورت عدم تحریک بازار داخلی و خارجی ظرف 2 یا 3 سال آینده مجبور به واردات سنگ‌‌آهن دانه‌بندی خواهیم بود.

به گفته وی پیش بینی می‌شود میزان تولید فولاد در سال جاری 15 تا 20 میلیون تن باشد که برای این میزان نیازمند 36 تا 40 میلیون تن سنگ‌آهن خواهیم بود اما میزان تولید امسال در بخش سنگ‌آهن 45 میلیون تن است. در نهایت با توجه به آمار یادشده سنگ‌اهن با مازاد 7 تا 8 میلیون تنی مواجه می‌شود. البته انتظار می‌رود این شرایط تا 3 سال آینده ادامه پیدا کند زیرا در کنار افزایش ظرفیت اسمی کارخانه‌های فولاد در 3 سال آینده میزان تولید واقعی بیش از 2 میلیون تن نخواهد بود.

سیاسی‌راد معتقد است: در زنجیره ارزش فولاد باید از یک مدل ترکیبی استفاده شود. همچنین باید ابتدا و انتهای زنجیره، هدف نهایی و میزان ارزش نهایی که در این زنجیره ایجاد می‌شود در مطالعات تحلیلی مشخص شود.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا