صادرات مواد معدنی ۵۰ درصد افزایش یافته است

صادرات مواد معدنی ۵۰ درصد افزایش یافته است

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: صادرات مواد معدنی در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است.

 

جعفر سرقینی، با اعلام این خبر؛ افزود: در این مدت 750 میلیون دلار مواد معدنی صادر شده و مجموع صادرات معدن و صنایع معدنی در این مدت حدود 5 میلیارد دلار بوده که این میزان نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته 16 درصد رشد یافته است.
وی با بیان اینکه رونق بخش معدن رابطه مستقیمی با رونق صنایع معدنی دارد، گفت: سیاست دولت تدبیر و امید صادرات مواد معدنی خام نبوده بلکه بدنبال رونق صنایع معدنی است.
معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به بهره برداری از 30 واحد صنعتی و معدنی تا پایان امسال در کشور در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی یادآوری کرد: از این تعداد 3 طرح در آذربایجان شرقی به بهره برداری می رسد که 2 مورد از آن ها در بخش معدن و صنایع معدنی بوده که شامل کنسانتره شبستر و فولاد میانه است و یک واحد نیز مربوط به الکتروموتور مهراصل مربوط به بخش صنعتی است.
سرقینی در خصوص نوسازی تجهیزات و ماشین آلات معدنی نیز گفت: در ماده 109 و 110 آئین نامه و قانون معادن پیش بینی شده که واردات ماشین آلات معدنی بدون تعرفه انجام می شود و این کار در حال انجام بوده و معدن کاران می توانند در این راستان حتی ماشین آلات دست دوم با عمر 2 تا 5 سال نیز وارد کنند.
وی تعداد معادن فعال کشور را 6 هزار معدن اعلام کرد و گفت: تعداد معادن دارای پروانه صادره 9 هزار معدن بوده که 3 هزار معدن هنوز به مدار تولید نرسیده است.
سرقینی افزود: از این تعداد واحدهای معدنی غیر فعال حدود یک هزار و 500 واحد تازه پروانه دریافت کرده و هنوز مجهز نشده اند و یک هزار و 500 واحد نیز معادن فصلی بوده یا به علت عدم نیاز بازار در رکود بسر می برند.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا